گفت‌وگو با رضا توکلی در پی بازپخش سریال «او یک فرشته بود» از شبکه آی‌فیلم

بلدم نقش روحانیون را بازی کنم

در گفت‌وگو با رضا توکلی، بازیگر طرح شد:

به‌دنبال ساخت اثری درباره چند خلبان هستم

تکنولوژی مثل باد جلو می‌رود و تلویزیون باید با تمام داشته‌هایش و با تمام توانش خودش را با این تکنولوژی هماهنگ کند؛ البته شاید تلویزیون نتواند با سرعت تکنولوژی برابری کند ولی حداقل باید به آن نزدیک شود.
کد خبر: ۱۳۴۶۲۷۴

رضا توکلی بازیگر باسابقه با بیان مطلب فوق به جام‌جم گفت: تلویزیون باید از خودش شروع کند و خودش استانداردهایش را بالا بکشد و بعد از سریال‌سازان خانگی بخواهد کیفیت را بالا ببرند. اینکه تلویزیون بخواهد به مرور آسیب‌های فضای مجازی یا سریال‌های خانگی بپردازد، خوب است ولی باید قبل از هر کار روال تولید خودش را به بهترین شکل برساند.
بازیگر «کیمیا» و «او یک فرشته بود» ادامه داد: اینکه بعد از سال‌ها همچنان سریال سازانی را داریم که با متن‌های ناقص کار را کلید می‌زنند یا در پرداخت دستمزد عوامل بدقولی می‌کنند، زیبنده تلویزیون نیست. تلویزیون نباید با تهیه‌کنندگان سطح پایین کار کند چون این جماعت اعتبار رسانه ملی را با بدحسابی‌های خود، خدشه‌دار می‌کنند.
این بازیگر تاکید کرد: به عنوان نیروی کوچکی که سال‌های سال برای تلویزیون کار کرده‌ام، معتقدم رییس تازه تلویزیون باید بر حرفه‌ای‌گری تهیه‌کنندگان خود تاکید کند و اجازه ندهد افراد آماتور و بی‌تجربه یا کم‌تجربه به راحتی بتوانند تهیه‌کنندگی کنند.
بازیگر «زیرزمین» و «خسته دلان» درباره بازگشت تلویزیون به دوران سریال‌های خاطره ساز گفت: پایه تولید هر محصولی چه سریال و چه مسابقه و تاک‌شو، استفاده از تهیه‌کنندگان حرفه‌ای و منضبط است. آقایان ابتدا تهیه‌کنندگان بدحساب را بایکوت کنند و بعد به‌جای آن‌که به سراغ افراد نوپا بروند، از تهیه‌کنندگان و کارگردانان قدیمی‌ و شناخته شده دعوت کنند.
توکلی در ادامه گفت: خیلی از تهیه‌کنندگان و کارگردانان باسابقه دارای طرح‌های خوب و درجه یکی هستند که دلشان می‌خواهد از آنها استفاده شود ولی به دلایل متعدد که اصلی‌ترین آنها، غلبه کم‌تجربه‌‌ها بر کارهاست باعث شده نتوانند فعالیت داشته باشند.
این بازیگر که ازجمله بازیگران سریال تازه داوود میرباقری با عنوان «سلمان فارسی» است تاکید کرد: امثال داوود میرباقری سرمایه‌هایی برای تلویزیون و فرهنگ و هنر ایران زمین هستند و چه خوب که فرصت فراهم شد تا میرباقری باز هم بتواند یک سریال تاریخی - مذهبی درجه یک برای تلویزیون و در نگاهی کلان‌تر برای فرهنگ و هنر ایرانی-اسلامی بسازد. هرچقدر بیشتر از خبرگانی نظیر میرباقری استفاده شود، سودش برای کلیت تلویزیون بیشتر است.
توکلی که اخیرا سریال‌های «احضار» و «دادستان» را روی آنتن داشته درباره دغدغه‌هایش برای کارگردانی گفت: تجربه فیلمسازی دارم و اگر شرایطش فراهم شود دلم می‌خواهد سریال بسازم. طرحی رئالیستی درباره زندگی چند خلبان ایرانی دارم و خیلی دلم می‌خواهد که این طرح دراماتیک‌شده را برای تلویزیون بسازم و ای کاش شرایطش فراهم شود.

حامد مظفری / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها