مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان یزد:

ترویج کتابخوانی می‌تواند در اصلاح و پرورش مددجویان ندامتگاه‌ها مؤثر باشد

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان یزد گفت :اصلاح و تربیت از اولویت‌های دوره جدید مدیریتی این سازمان است، و کتابخوانی یکی از جنبه‌هایی است که می‌تواند در اصلاح و پرورش مددجویان ندامتگاه‌ها مؤثر باشد.
کد خبر: ۱۳۴۵۱۳۰

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد، در آستانه هفته کتاب حسین سبزه واری، به همراه مجمعی از همکاران و مددجویان زندان باز یزد با حضور در کتابخانه مرکزی یزد، از بخش‌های مختلف این کتابخانه دیدن کردند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان با بیان اینکه اصلاح و تربیت از اولویت‌های دوره جدید مدیریتی این سازمان است، اظهارداشت: کتابخوانی یکی از جنبه‌هایی است که می‌تواند در اصلاح و پرورش مددجویان ندامتگاه‌ها مؤثر باشد.

سبزواری افزود: زندان‌های باز این ظرفیت را دارند که بتوانند میزبان برنامه‌های متنوع فرهنگی و تربیتی باشند و اداره کل زندان‌های استان نیز آمادگی دارد در برنامه‌های فرهنگی کتاب‌محور با اداره کل کتابخانه‌های عمومی همکاری و تعامل داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این دیدار که در آستانه هفته بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار برگزار شد، به همکاری خوب و تعامل مطلوب دو سازمان در اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه مددجویان زندان‌ها اشاره کرد

رقیه دوست فاطمیهاافزود: در سال‌های گذشته برنامه‌ای مشترک زیادی نظیر نشست‌های کتابخوان و نشست‌های معرفی کتاب تأثیرگذار من ویژه مددجویان ندامتگاه‌های استان برگزار شده است که تأثیر مثبت فرهنگی و تربیتی نیز به همراه داشته است.

ترویج کتابخوانی در جامعه عاملی مهم در کاهش جرم است

وی پرداختن به کتابخوانی در جامعه را عاملی مهم در کاهش جرم و بزهکاری دانست و گفت: در جامعه‌ای که کتابخانه‌ها مورداقبال عمومی قرار گیرد و شلوغ باشد، زندان‌ها خلوت خواهد شد.

دوست فاطمی‌ها در بخش دیگری از سخنان خود به تمدید مهلت برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و افزود: با توجه به استقبال گسترده مردم سراسر کشور و با تصمیم دبیرخانه این جشتنواره، مهلت شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی تا پایان آذرماه 1400 تمدید شد.

وی تصریح کرد: با همکاری ادارات کل کتابخانه‌ها و زندان‌های استان یزد، در هفته پیش‌رو تعداد بیشتری از منابع جشنواره به همراه پاسخنامه مکتوب سئوالات ویژه مددجویان ندامت‌گاه‌ها، در زندان‌های سراسر استان توزیع خواهد شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها