شرکت بریتانیایی لندرور پس از رونمایی از لندرور رنج‌روور مدل ۲۰۲۲ در روز گذشته، از عرضه نسخه الکتریکی با پیشرانه هیدروژنی تا سال ۲۰۲۴ و حذف کامل کربن تا سال ۲۰۳۶ خبر داد.
شرکت بریتانیایی لندرور پس از رونمایی از لندرور رنج‌روور مدل ۲۰۲۲ در روز گذشته، از عرضه نسخه الکتریکی با پیشرانه هیدروژنی تا سال ۲۰۲۴ و حذف کامل کربن تا سال ۲۰۳۶ خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۴۴۰۰
به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از موتور ۱، لندرور رنجروور جدید ۲۰۲۲ دیروز با طراحی تکاملی، موتور‌های قدرتمند و راحتی بیشتر به بازار عرضه شد. این شاسی بلند لوکس تنها با دو پیشرانه، یک موتور ۳.۰ لیتری شش سیلندر خطی هیبریدی ملایم و یک پیشرانه ۴.۴ لیتری V۸ با منبع بی‌ام‌و در ایالات متحده عرضه می‌شود و یک پیشرانه هیبریدی پلاگین در سال ۲۰۲۳ به این مجموعه خواهد پیوست. حدود یک سال بعد، لندرور اولین رنج روور الکتریکی را نیز معرفی خواهد کرد.

مدل پرچمدار لندروور مبتنی بر پلت فرم جدید MLA است که امکان انواع مختلفی از برق‌رسانی را فراهم می‌کند. نیک میلر، مدیر برنامه لندرور، در مصاحبه اخیر خود تأیید کرد که این معماری می‌تواند یک پیشرانه هیدروژنی را نیز در خود جای دهد و به یک مشتق جدید بالقوه خودروی الکتریکی در خط تولید رنج روور اشاره کرد. تاکنون اطلاعات کمی در مورد این پروژه وجود دارد، اما میلر در این رابطه به یک نشریه بریتانیایی اعلام کرده است که هیدروژن به عنوان «مکمل» پیشرانه‌های الکتریکی با باتری خواهد بود، زیرا لندرور می‌خواهد تا سال ۲۰۳۶ استفاده از کربن را به صورت کامل از محصولات خود حذف کند.

لندروور با فناوری پیل سوختی غریبه نیست و در حال آزمایش یک سیستم هیدروژنی است که در نمونه اولیه Defender ادغام شده است. یک طرح مفهومی قابل رانندگی با نیروی هیدروژن باید نسبتاً زود به عنوان پیش نمایشی از پتانسیل این فناوری رونمایی شود.
البته این بدان معنا نیست که رنجروور با باتری به کلی کنار گذاشته خواهد شد، زیرا خبر‌هایی در مورد توسعه همکاری جدیدی بین لندرور و بی‌ام‌و منتشر شده است. این همکاری بر روی توسعه مشترک سیستم‌های محرک الکتریکی جدید متمرکز خواهد شد، بر اساس گزارش‌های منتشر شده گفته می‌شود که Range Rover الکتریکی حداقل دارای دو موتور الکتریکی و خروجی قابل مقایسه با قوی‌ترین نسخه‌های احتراقی است.

در حال حاضر، قدرتمندترین رنجروور جدید الکتریکی شده، P۵۱۰e موجود در اروپا است که ترکیبی از یک موتور ۳.۰ لیتری شش سیلندر خطی، یک باتری لیتیوم یونی ۳۸.۲ کیلووات ساعتی و یک موتور الکتریکی ۱۴۱ اسب بخاری (۱۰۵ کیلووات) است. خروجی ترکیبی پیشرانه PHEV ۵۱۰ اسب بخار (۳۷۵ کیلووات) است که برای شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۵.۶ ثانیه کافی است. این برند بریتانیایی مدل پلاگین هیبریدی را برای مدل سال ۲۰۲۳ در ایالات متحده به شکلی کمی متفاوت‌تر با قدرت ۴۳۴ اسب بخار (۳۲۴ کیلووات) عرضه خواهد کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها