هشدار یک نهاد درمانی روسیه

سلفی نگیرید، شپش می‌گیرید + عکس

اگر خارش‌های مکرر روی سر خود دارید و شپش‌هایی را لابه‌لای موهای خود پیدا کرده‌اید، می‌توانید از سس مایونز برای درمان شپش موی سر خود استفاده کنید.
کد خبر: ۱۳۴۴۳۷۵

به گزارش جام جم آنلاین، قبل از اینکه تاثیر و نحوه مصرف سس مایونز برای شپش و چگونگی درمان آن را بررسی کنیم، بهتر است ابتدا بدانیم که شپش چگونه موجودی است.

شپش‌هایی که گاهی روی موی سر پیدا می‌شوند را می‌توان جز گروه انگل‌های اجباری دانست. اطراف بدن شپش‌ها را ۶ عدد پا احاطه کرده و همچنین آن‌ها جزئی پنجه مانند هم در قسمت دم خود دارند و درست به همین دلیل است که به خوبی به کف سر و موها می‌چسبند.

لازم به ذکر است که شپش‌ها بال ندارند و نمی‌توانند از موهای یک شخص به طرف سر و موهای فرد دیگر پرواز کنند. شپش‌های ماده روزانه حدود ۳ تا ۴ تخم روی سر و موهای انسان می‌گذارند و این یعنی در صورت عدم درمان، روی سر تکثیر می‌یابند.

بعد از حدود یک هفته تا ده روز، شپش‌ها از داخل تخم بیرون می‌آیند. آن‌ها بعد از سه بار پوست اندازی کردن به شپش‌های بالغ تبدیل می‌شوند. از نشانه‌های آلوده شدن کف سر و موها به شپش یا ابتلا به بیماری پدیکولوزیس، خارش‌های بی وقفه‌ای است که روی گردن و یا پشت سر و یا در ناحیه کف سر احساس می‌شود. این خارش‌های مداوم و شدید نشان می‌دهند که پوست نسبت به بزاق ترشح شده از جانب شپش واکنش نشان می‌دهد و دچار حساسیت شده است.

شپش‌ها غالبا قسمت‌هایی مانند پس سر و یا پشت گوش‌ها که گرم‌تر هستند و جریان خون بیشتری در آن‌ها وجود دارد را برای تخم گذاری انتخاب می‌کنند و این یعنی خون انسان منبع تغذیه شپش است. بزاقی که از شپش ترشح می‌شود، از لخته شدن خون ممانعت کرده و سبب حساسیت‌ها و خارش‌های شدید و بی وقفه می‌شود.

آیا درمان سس مایونز برای شپش سر امکان‌پذیر است؟

سس مایونز سبب انسداد روزنه‌های تنفسی شپش‌ها می‌شود و از بین رفتن آن‌ها را امکان پذیر می‌سازد. در واقع وقتی کف سر را به سس مایونز آغشته می‌کنیم و موها را با آن پوشش می‌دهیم، تنفس را برای شپش‌ها سخت کرده و این اتفاق نهایتا به مرگ آن‌ها منجر می‌شود. البته سس مایونز در از بین بردن شپش‌های بالغ اثر بیشتری دارند تا کشتن تخم‌های شپش.

نحوه مصرف و استفاده از سس مایونز برای شپش سر

به منظور درمان سس مایونز برای شپش، می‌توانید قبل از خواب کف سر و موهایتان را به خوبی با سس مایونز بپوشانید و بعد با یک کلاه موهای خود را ببندید و اجازه دهید سس مایونز تا صبح روی موهای شما بماند. بعد آن را به خوبی بشویید؛ بهتر است بعد از شست و شو موها را خیس و مرطوب شانه بزنید تا شپش‌ها بهتر کشته شوند. لازم است روند استفاده از سس مایونز، حداقل دو بار در هفته انجام شود.

البته می توانید از سس مایونز برای شپش در ترکیب با مواد دیگر نیز روی موهای خود بهره‌مند شوید. بنابراین بد نیست به معرفی بعضی این مواد بپردازیم:

۱. سس مایونز و سرکه

سرکه حاوی مقدار زیادی اسید استیک است که عصاره یا بزاق ترشح شده از جانب شپش که باعث چسبندگی تخم‌های آن و جداناپذیری‌ آن‌ها از کف سر و موها می‌شود را از بین می‌برد. در واقع، سرکه باعث شل شدن پوشش تخم‌ها و جدا شدن‌شان از کف سر شده و سس مایونز نیز باعث بسته شدن منافذ تنفسی شپش و خفگی و مرگ آن خواهد شد. از این رو می‌توان مقداری سس مایونز را به همراه دو قاشق سرکه در داخل ظرفی مخلوط کرد و آن را حدود دو ساعت و دو بار در هفته روی موهای سر گذاشت.

۲. سس مایونز و روغن نارگیل

ترکیب مقداری سس مایونز و حدود یک قاشق روغن نارگیل باعث از بین رفتن شپش‌ها می‌شود. برای اثرگذاری بیشتر، بهتر است این ترکیب از صبح تا شب روی موها بماند. سپس موها با کلاهی بسته شده و این روند، حدود سه بار در هفته طی شود.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها