فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران:

زالی: آمار کرونا در تهران شکننده است/ شرایط به سرعت می‌تواند تغییر کند

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه طرح ترافیک تاثیری بر شیوع کرونا نداشته است، گفت: احتمال بازگشت طرح ترافیک به ساعت قبلی وجود دارد
کد خبر: ۱۳۴۴۳۵۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، علیرضا زالی در حاشیه افتتاح فاز دوم واکسیناسیون سیار کرونا یگان ویژه ناجا، به وضعیت اجرای منع تردد شبانه اشاره کرد و افزود: در خصوص منع تردد شبانه ما کارگروهی را در ستاد مقابله با کرونا در استان تهران ایجاد کردیم که میزان اثربخشی این طرح را مورد بررسی قرار دهند. آنچه که ما بر اساس اقدامات کارشناسی به آن دست یافتیم حاکی از آن است که در تهران اعمال محدودیت منع تردد شبانه اثربخشی چندانی در کنترل بیماری کرونا نداشته است، لذا پیشنهاد ما لغو طرح منع تردد شبانه بود.

وی ادامه داد: ما این موضوع را در ستاد ملی مقابله با کرونا در استان تهران، استانداری و…، مطرح کردیم و پیشنهاد آن نیز به ستاد ملی مقابله با کرونا داده شده است.

زالی درباره اینکه چرا این طرح تاکنون لغو نشده است، اظهار کرد: حتماً می‌دانید که ستاد ملی مقابله با کرونا طرح منع تردد شبانه را مصوب کرده است؛ بنابراین ادامه اجرا یا لغو آن نیز بر عهده ستاد ملی مقابله با کرونا است. از این رو اگر بنا به لغو این طرح باشد ستاد ملی مقابله با کرونا باید درباره آن تصمیم نهایی را بگیرد.

وی ادامه داد: در زمینه تأثیر طرح ترافیک بر شیوع کرونا نیز ما دو فاز مطالعاتی و پژوهشی را در حوزه شهر تهران انجام دادیم که نتایج آن نشان می‌دهد که لغو طرح ترافیک و به طور کلی طرح ترافیک تأثیری بر شیوع کرونا نداشته است.

زالی با بیان اینکه هدف از تغییر طرح ترافیک کاهش بار و ازدحام در ناوگان حمل و نقل عمومی است، گفت: پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد که در تحقق این موضوع توفیق چندانی حاصل نشده لذا در جلسه امروز این موضوع بررسی می‌شود و احتمال تغییر ساعت فعلی طرح ترافیک و حتی بازگشت آن به ساعت قبلی وجود دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها