فرمانده انتظامی استان بوشهر خبر داد؛

کشف انبار دپوی کالای قاچاق در "کنگان"

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهرگفت:

ممنوعیت خرید، فروش و صادرات برگ توتون و تنباکو

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهرگفت: خرید، فروش و صادرات برگ توتون و تنباکو خارج از شبکه توزیع تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام می گردد
کد خبر: ۱۳۴۳۹۵۹

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر؛ ابوالقاسم محمد زاده افزود: بر اساس ابلاغیه مرکز برنامه ریزی و نظارت بردخانیات کشور ، فعلاً و تا اطلاع ثانوی به منظور صیانت حداکثری از کشاورزان و نیز تأمین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولید کننده محصولات دخانی، اولویت خرید برگ توتون از کشاورزان با تولیدکنندگان محصولات دخانی می باشد و در غیر اینصورت با اشخاص فاقد مجوز که در سطح کشورو به ویژه استان بوشهر (به ویژه مراکز کشت توتون و تنباکو) به طور غیرقانونی مبادرت به خرید، حمل و فروش برگ توتون و تنباکو می‌نمایند، برابر قوانین و مقررات مربوطه، برخورد جدیِ قانونی به عمل خواهد آمد.

محمد زاده عنوان کرد: با توجه به خشک‌سالی و آفات (ساقه سیاه) برگ توتون و تنباکو در سال‌جاری زراعی، مشکلاتی نظیر کمبود توتون و تنباکوی مورد نیاز برای واحدهای تولیدکننده محصولات دخانی و... را به دنبال داشته است. از سوی دیگر گزارشاتی مبنی بر خرید برگ توتون کشاورزان توسط افراد فاقد مجوز و بعضاً مجوزهای منقضی شده و نیز فاقد اعتبار از حیث تناژ و... بر مشکلات یاد شده مشاهده شده است به همین دلیل تصمیمات لازم درجهت ساماندهی خرید و فروش محصولات دخانی اتخاذ و اجرا می شود.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهربا بیان اینکه ساماندهی و نظارت بر خرید کلیه محصولات استحصالی کشت‌کاران توتون و تنباکو و هم‌چنین وفق بخشنامه شماره 106689/ت55679ﻫـ مورخ14/08/1397 معاون اول وقت ریاست جمهوری می باشد عنوان کرد: کلیه کالاهای تولید داخل و وارداتی که بصورت تجاری بر خلاف ضوابط تعیینی دولت خرید، حمل و فروش یا نگهداری شود علاوه بر فرآورده‌های نفتی و دارویی مطابق ماده «2» دستورالعمل موضوع قاچاق، مشمول کالای قاچاق می‌باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها