زلزله‌ها می‌توانند همه‌جا را خراب کنند، اما گاهی جاذبه‌هایی را به وجود می‌آورند که بعد از سال‌ها باور نمی‌کنید این جاذبه‌ها وجودشان را مدیون همان زلزله باشند!
کد خبر: ۱۳۴۳۹۰۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما‏، آیا تا به حال جنگل زیر آب دیده‌اید؟ دریاچه کیندی قزاقستان یک ویژگی منحصر بفرد نسبت به دیگر دریاچه‌ها دارد و آن وجود یک جنگل در زیر آن است. این دریاچه به دنبال یک زلزله در سال ۱۹۱۱ میلادی به وجود آمده و در آن زمان درختان این منطقه بصورت برعکس در درون آب قرار گرفتند و از آن زمان تاکنون بدون خشک شدن در درون این دریاچه قرار دارند. دریاچه‌ای عجیب که در زیر آن جنگل قرار دارد.
 
دریاچه‌ای عجیب با درختانی وارونه

دریاچه کیندی قزاقستان

دریاچه عجیب کیندی در جنوب شرقی آلماتی و بخش قزاقستان کوه‌های تیان‌شان قرار دارد. زلزله مهیب سال ۱۹۱۱ باعث ریزش سنگ‌های کوهستان به پایین دره شد و سدی طبیعی را به‌وجود آورد. با گذشت زمان آب باران در این گودال جمع شد و کم‌کم دریاچه‌ای زیبا شکل گرفت. دریاچه‌ای با ۴۰۰ متر طول و نزدیک ۳۰ متر عمق.

با به وجود آمدن این دریاچه، جنگلی که در اینجا قرار داشت به زیر آب فرو رفت و درختان صنوبر به طور برعکس در زیر آب قرار گرفتند.

دریاچه‌ای عجیب با درختانی وارونه

رنگ خاص دریاچه و این درختان برعکس، چشم انداز بی‌نظیری را به وجود آورده است. مناظر زیر آب حتی جذاب‌تر از روی آب است. در زیر آب، درختان و شاخ و برگ‌هایشان کاملا سالم هستند و یک جنگل زیر آب به وجود آورده‌اند.

چرا کیندی متفاوت است؟

شاید مشخصه‌های ظاهری این دریاچه مانند همه دریاچه‌های دیگر دنیا باشد. آنچه در لحظه اول کیندی را متفاوت‌تر و عجیب‌تر از بقیه در چشم هر بیننده‌ای نشان می‌دهد درختانی است که در کف دریاچه ریشه زده‌اند. این درختان به گونه‌ای سر از آب بیرون آورده‌اند که گویی دکل کشتی‌های غرق شده هستند.

دریاچه کیندی جوان‌ترین دریاچه دنیا است که تنها یک قرن از عمرش می‌گذرد و زندگی‌اش را مدیون سیلی است که باعث شست و شوی سنگ‌های آهکی و لغزش آن‌ها شد تا آبی را که پشتشان پناه گرفته بود به این سمت روانه کنند.

جنگل وارونه

رنگ آبی روشن خیره کننده این دریاچه از رسوبات سنگ آهک‌های این منطقه به وجود آمده است. با کم و زیاد شدن غلظت این رسوبات رنگ آب هم تغییر می‌کند. در فصل زمستان سطح دریاچه یخ می‌زند و می‌توان در لابلای درختان قدم زد.

این دریاچه در قزاقستان متولد شد، اما تولدش با مرگ درختانی همراه بود که تنها توانستند نوک خود را از آب بیرون نگه دارند. این دریاچه در فصل‌های سرد و گرم سال تصاویری متفاوت از خود به نمایش می‌گذارد.

در روز‌های گرم تابستان، این دریاچه تصویری از آبی گرم و درختانی سبز را در ذهن بازدیدکنندگانش بر جای می‌گذارد. در حالی که در زمستان، با سطحی کاملا یخ زده داستانی متفاوت را روایت می‌کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها