به دنبال شلیک آزمایشی موشک بالستیک کره شمالی، نخست وزیر ژاپن سفر خود به ایالت‌های شمالی این کشور را نیمه کاره رها کرده و برای شرکت در نشست اضطراری شورای امنیت ملی به توکیو بازگشت.
کد خبر: ۱۳۴۳۱۱۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، به دنبال آزمایش موشک بالستیک کره شمالی، «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن سفر کاری خود به ایالت‌های مناطق شمالی ژاپن را نیمه کاره رها کرده و قرار است برای شرکت در نشست شورای امنیت ملی به توکیو باز گردد.

براساس این گزارش، فومیو کیشیدا صبح روز سه شنبه به ایالت فوکوشیما در شمال شرق ژاپن سفر کرده بود و قرار بود پس از آن به ایالت آکیتا در شمال برود. در هر صورت پس از شلیک موشکی کره شمالی کیشیدا تصمیم گرفته است فورا به توکیو بازگردد.

کیودو همچنین گزارش داد که شورای امنیت ملی ژاپن قرار است امروز در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی نشست اضطراری برگزار کند و نخست وزیر نیز در آن حضور خواهد داشت.

کیشیدا به تازگی به ریاست حزب حاکم ژاپن رسید و پس از آن به عنوان نخست وزیر جدید ژاپن معرفی و سوگند یاد کرد.

ارتش کره جنوبی پیش از این اعلام کرد، کره شمالی بامداد امروز سه شنبه یک موشک بالستیک از زیردریایی مستقر در شهر بندری «سینپو» به دریای ژاپن شلیک کرده است.

طبق این گزارش، کره شمالی ماه ژانویه از یک «نوع جدید» موشک شلیک شده از زیردریایی، رونمایی کرد و این موشک را «قدرتمندترین سلاح جهان» خوانده بود. کره شمالی در هفته‌های اخیر مجموعه‌ای از آزمایش‌های موشکی را در دستور کار خود قرار داده است.

بنا بر ادعای مقام‌های غربی و متحدانشان در کره جنوبی و ژاپن، این آزمایش‌های موشکی ناقض قطعنامه‌های سازمان ملل است، اما کره شمالی این ادعا را رد کرده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها