آمار و ارقام بازی‌های مهم این هفته فوتبال اروپا

لیگ‌برتر؛ جذاب‌ترین لیگ دنیا

بعد از حدود دو هفته بازی‌های فیفا، لیگ‌های معتبر اروپایی این هفته کار خود را دوباره شروع کردند.
کد خبر: ۱۳۴۲۸۴۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، در حالی که در دفعات گذشته و بعد از روزهای فیفا، کمتر شاهد بازی‌های جذاب بودیم، اما این هفته بازی‌ها و گل‌های زیبا کم ندیدیم. بیشتر این بازی‌های جذاب هم متعلق به فوتبال انگلیس بود تا بار دیگر ثابت کند که لیگ جزیره همچنان از لحاظ جذابیت در صدر است. در ادامه نگاهی به برخی از آمارهای مهم این هفته می‌اندازیم:


یک- باخت این هفته منچستریونایتد به لسترسیتی، اولین باخت خارج از خانه آنها بعد از ۳۰ بازی بود. آخرین شکست خارج از خانه این تیم به ژانویه ۲۰۲۰ و مقابل لیورپول بر می‌گردد. همچنین از آوریل ۲۰۱۹
تا به امروز، این اولین باری بود که شیاطین سرخ در یک بازی خارج از خانه چهار گل دریافت کردند.

هفت- چلسی در زمین برنت فورد با یک گل پیروز شد تا به یک رکورد خوب برسد. چلسی حالا تنها تیم پایتخت‌نشین است که در هفت دربی متوالی خارج از خانه به پیروزی می‌رسد.

هشت- محمد صلاح ستاره بازی این هفته لیورپول بود و با گلزنی در بازی مقابل واتفورد، توانست برای هشتمین بازی متوالی برای این تیم گلزنی کند. پیش از این دنیل استوریج توانسته بود در ۸ بازی متوالی برای قرمزهای آنفیلد گلزنی کند.

9- منچسترسیتی در خانه با دو گل، برنلی را شکست داد تا به این ترتیب در هر ۹ بازی قبلی‌اش مقابل این تیم در تمام رقابت‌ها به پیروزی رسیده باشد. سیتیزن‌ها در این ۹ بازی
۳۲ گل زده‌اند و فقط یک گل خورده‌اند.

20- ادوارد مندی ستاره بی چون و چرای بازی چلسی و برنت‌فورد بود. او با بسته نگه داشتن دروازه‌اش به بیستمین کلین‌شیت خود بعد از ۳۸ بازی در لیگ‌برتر رسید.

22- میلان با یک کامبک فوق‌العاده توانست هلاس ورونا را در هفته هشتم سری A شکست دهد. این تیم حالا بعد از هشت هفته ۲۲ امتیاز به دست آورده که این اتفاق از فصل ۹۵-۱۹۹۴بی‌سابقه است.

23- کیلیچی ایهی ناچو یکی از ستاره‌های لستر مقابل منچستر بود. او حالا در ۲۶ بازی برای این تیم در تمام رقابت‌ها در ۲۳ گل تاثیر مستقیم داشته است ۱۷ گل و شش پاس گل.

41- با سه گلی که روبرتو فرمینو مقابل واتفورد به ثمر رساند، لیورپول به رکورد ۴۱ هت‌تریک در تاریخ لیگ‌برتر رسید و از این حیث رکورددار شد. رکورد قبلی در اختیار آرسنال با ۴۰ هت‌تریک بود. از طرف دیگر، این دومین هت‌تریک فرمینو در لیگ‌ برتر بود تا از این حیث بین بازیکنان برزیلی لیگ جزیره رکورددار باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها