باختی دیگر برای شیاطین سرخ و ادامه ناکامی‌ها

آیا اوله در منچستر ادامه می‌دهد ؟

 وقتی سوت پایان بازی منچستریونایتد - لستر زده شد، دوربین‌های تلویزیونی بیش از هر چیز روی صورت اوله گونار سولسشر زوم کردند.
کد خبر: ۱۳۴۲۸۴۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ،  او بعد از خوش و بش با مربی لستر، به سمت هواداران من‌یو در ورزشگاه کینگ پاور رفت تا بابت حضورشان در این بازی خارح از خانه از آنها تشکر کند. اما آنچه که بیشتر به چشم آمد، صندلی‌های آبی رنگ خالی و تعدادی هوادار بود که از باخت ۴ بر ۲ تیم‌شان به شدت عصبانی بودند. سوالی که بعد از این بازی در ذهن خیلی از فوتبالی‌ها و به‌خصوص هواداران منچستر شکل گرفت، این بود که مربی نروژی قرار است تا کجا و تا کی روی نیمکت این تیم بنشیند‌؟

کاملا منطقی است که بیشتر انتقادها متوجه اوله باشد، اما اگر به بازیکنان شاخص این تیم در بازی مقابل لستر هم نگاهی بیاندازیم، متوجه می‌شویم که آنها تا چه حد پایین‌تر از حد انتظار بوده‌اند. ابتدا از خط دفاعی تیم شروع می‌کنیم که پیکان تمام انتقادها به سمت هری مگوایر می‌رود. اولین نکته‌ای که طی این چند هفته از مگوایر به چشم می‌آید، این است که بعد از پایان مصدومیتش هنوز نتوانسته روی فرم باشد. فقط کافی است یکبار دیگر به گل اول لستر نگاه کنید که ایهی ناچو به راحتی توپ را به تیلمانس رساند، بدون این‌که کمترین فشاری از سمت مگوایر به بازیکنان مهاجم لستر وارد شود. این ضعف در دفاع کردن در دیگر لحظات بازی عصر شنبه نیز کاملا به چشم می‌آمد.
خط هافبک و حمله هم چندان فرقی با دفاع نداشت. برونو فرناندز در طول بازی دائما در حال انتقاد کردن به تصمیمات داور بود. سرعت نمانیا ماتیچ آنقدر پایین بود که اصلا توان رقابت با هافبک‌های لستر را نداشت. پل پوگبا هیچ شباهتی با آن بازیکنی نداشت که همین هفته پیش در فینال لیگ ملت‌های اروپا برای فرانسه بازی می‌کرد و تنها دستاوردش دریافت کارت زرد بود. با افت محسوس خط میانی، دیگر اصلا جای تعجب و سوال ندارد که چرا کریس رونالدو مثل بازی‌های اولش در گلزنی موفق نیست؟ در بین تمام بازیکنان منچستر، تنها میسون گرین‌وود است که نمی‌شود به بازی‌اش خرده گرفت.
تمامی این عوامل در کنار هم باعث شده تا سولسشر بیش از همه زیر طوفان شدید انتقادات باشد. در این جور مواقع، طرفداران یک تیم دنبال یک روزنه امید می‌گردند تا شاید برای مدتی کوتاه دلخوش به آینده باشند. این روزنه امید در حال حاضر برای آنها، آمار اوله در مقابل یورگن کلوپ است. کلوپ در ۱۰۴ بازی ابتدایی‌اش در لیورپول، ۱۹۶ امتیاز از بازی‌های لیگ به دست آورد. این در حالی است که سولسشر تا به اینجا و در ۱۰۴ بازی‌اش، توانسته ۱۹۴ امتیاز به دست آورد. این یعنی اگر منچستر در بازی عصر شنبه پیروز می‌شد، آمار سولسشر بهتر از کلوپ می‌شد.
اما مشکل اصلی برای هواداران منچستر تازه بعد از این شروع می‌شود. کلوپ بعد از آن در ۱۲۳ بازی لیگ جزیره که روی  نیمکت قرمزهای آنفیلد نشست، ۲۸۳ امتیاز به دست آورد یعنی به طور میانگین 2.3 امتیاز از هر بازی. به عبارت دیگر، کلوپ توانست لیورپول را به یک سطح بالاتر برساند. نتیجه‌اش این شد که قهرمانی در اروپا در سال ۲۰۱۹ و قهرمانی در لیگ برتر در سال ۲۰۲۰ را برای هواداران لیورپول به ارمغان آورد. سوالی که ذهن خیلی از هواداران منچستر را درگیر کرده‌، این است که آیا می‌توان با وضعیت کنونی آینده‌ای روشن برای اوله و تیمش متصور بود؟  
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها