بسیاری از افراد از بیماری پرکاری تیروئید و گریوز نیز رنج می برند. و اغلب دچار اضطراب و تپش قلب می شوند.
کد خبر: ۱۳۴۲۷۹۵

به گزارش جام جم آنلاین، مشکل تیروئید بسیار شایع است! به نظر می رسد همه (بصورت مادرزادی) از بیماری تیروئید رنج می برند.

کم کاری تیروئید و هاشیموتو شایع ترین نوع بیماری هستند، اما بسیاری از افراد از بیماری پرکاری تیروئید و گریوز نیز رنج می برند و آنها هم به حمایت نیاز دارند.

بهترین دمنوش برای پرکاری تیروئید و گریوز
مواد تشکیل دهنده چای گیاهی بیماری تیروئید پرکار

در قسمت زیر مواد تشکیل دهنده و دلیل موثر بودن آنها ارائه شده است:

1. بادرنجبویه (Melissa officinales)

افراد مبتلا به پرکاری تیروئید اغلب دچار اضطراب و تپش قلب می شوند. بادرنجبویه به حفظ آرامش بدن، قلب و ذهن کمک می کند و فشار خون را کاهش می دهد. این گیاه بهترین چای گیاهی یا دمنوش من برای بیماری پرکاری تیروئید و گریوز است.

در مطالعات آزمایشگاهی، بادرنجبویه در اتصال TSH(هورمون محرک تیروئید) به غشاهای پلاسما اختلال ایجاد کرده و آنزیم iodothyronine deiodinse را در شرایط آزمایشگاهی مهار می کند. این ماده همچنین مانع فعالیت گیرنده و سایر فعالیت های بیولوژیکی ایمونوگلوبولین ها در خون بیماران مبتلا به بیماری گریوز می شود، بیماری که باعث پرکاری تیروئید می شود.

همانطور که مشاهده کردید، این گیاه از خانواده نعناع است که برای کاهش اثرات هورمون تحریک کننده تیروئید، مصرف آن خیلی توصیه شده است. این ماده به شما کمک می کند تا تیروئید شما آرام شود.

2. دم شیر (cardiac Leonurus)

یک گیاه عالی دیگر از خانواده نعناع است که برای کمک به کاهش تپش قلب فوق العاده است. این گیاه آرامش بخش در نظر گرفته می شود که برای پشتیبانی از سیستم عصبی مفید است. اگر کسی دچار اضطراب، تنش و تپش قلب باشد، این یک دمنوش مقوی برای سلامت قلب محسوب می شود. به همین دلیل، نام آن «کاردیاکا» نامگذاری شده است.

3. ریشه شیرین بیان (Glycyrrhiza glabra)

در بسیاری از داروهای طب سنتی چینی، ریشه شیرین بیان به عنوان یک ماده هماهنگ کننده افزوده شده است. این کار کمک می کند تا همه ترکیبات موثرترین خاصیت شان را داشته باشند. همچنین این دمنوش تقویت کننده غدد فوق کلیوی است. اگر کسی از بیماری پرکاری تیروئید یا گریوز رنج می برد، می توانید مطمئن باشید که غدد فوق کلیوی تحت تأثیر استرس زیاد قرار گرفته است. شیرین بیان نیز یک گیاه قدیمی در طب سنتی است که از سیستم غدد درون ریز به طور کلی پشتیبانی می کند. و در نهایت، محافظت کبدی را بهمراه دارد. این بدان معنی است که از سلامت کبد هم پشتیبانی می کند. عملکرد مطلوب کبد برای حمایت از سلامت تیروئید ضروری است.

منبع: سلام دنیا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها