درباره همه تغییراتی که می‌خواهیم و می‌توانیم در شناسنامه‌مان انجام‌ دهیم

هویت‌ های اصلاح‌ شده

کار‌های کوچکی که هر روز برای شریک خود انجام می‌دهید به او این امکان را می‌دهد که بداند به فکر او و رابطه‌تان هستید.
کد خبر: ۱۳۴۲۶۶۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، انجام کار‌های قدیمی و تکراری روز به روز در زدگی مشترک می‌تواند عواطف شما را از بین ببرد و شما را کسل کند و روابط شما و همسرتان را خسته‌کننده و عادی نماید. اما انجام کار‌های جدید می‌توان عشق و علاقه را در زندگی مشترک بیشتر کرد.

نیاز به صحبت و عشق و علاقه میان همسران خصوصیتی ذاتی است و زندگی واقعی یعنی رابطه‌ای سرشار از مهر و محبت میان زن و شوهری که به یکدیگر اعتماد و علاقه دارند.

تمام ازدواج‌ها در ابتدا با یک حال خوب آغاز می‌شود. دوست داشتن، دوست داشته شدن و رسیدن به فردی که پسندیده اند و به دلشان نشسته است، هیجانی را ایجاد می‌کند که زندگی را شیرین و دلچسب می‌کند، اما بعد از مدتی این رفتار‌های عاشقانه و شیرینی می‌شود. با استفاده از این راهکار‌ها که خیلی هزینه بر نیست می‌تواند عشق و علاقه را در میان همسران تقویت کرد. کار‌هایی از قبیل داشتن دفترچه خاطرات مشترک، کمک کردن در کار‌های خانه، سریال و فیلم تماشاکردن و ... می‌تواند در تقویت رابطه موثر باشد.

در این میان و برای جلوگیری از ایجاد تنش و اختلاف، ابراز علاقه زوجین نسبت به یکدیگر بسیار مهم و حیاتی است البته ابراز علاقه در هر دوره‌ای می‌تواند شکلی متفاوت داشته باشد. خشم یکی از ویژگی‌هایی می‌باشد که عدم کنترل بر آن می‌تواند آسیب‌های روانی شدیدی به افراد و خانواده آن‌ها وارد کند.

معصومه حاتمی روانشناس درباره تکنیک تقویت عشق گفت: تمام زندگی‌های مشترک وقتی از سال‌های اولیه می‌گذرد مقداری شور و هیجان کمتر می‌شود و فرد احساس سرخوردگی می‌کند و مدام با خود می‌گوید شاید شریک زندگی خود را اشتباه انتخاب کرده ام و با گذر زمان فرد زندگی خود را با زندگی یگران که در عقد و یا نامزدی به سر می‌برند مقایسه می‌کنند و خود سرزنش گری می‌کند.

وی بیان کرد: تمام پژوهش‌های دنیا بر این اعتقاد هستند که رابطه‌ی عاطفی مانند یک گلدان است. کسانی که به گل و گیاه علاقه دارند، از خاک و کود مرغوب استفاده می‌کنند و به موقع آبیاری می‌کنند. در رابطه‌ی عاطفی هم لازم است که زوجین یک سرکشی‌های انجام دهند. به موقع باید متوجه شد عشقی که وجود دارد و مه روی آن گرفته است را چگونه باید برطرف کرد. این مه می‌تواند خستگی، اقتصاد نا به سامان، بیماری و مشکلات زندگی و... باشد.

این روانشناس ادامه داد: یکی از تکنیک‌های تقویت عشق، نوشتن انتظارات و خواسته‌هایی که از همسرمان داریم است. هرکدام از زوجین درخواست‌هایی که باعث حال خوبشان می‌شود را یادداشت کنند و این درخواست‌ها نباید هزینه بر و زمان بر باشد. عشق فقط هدیه دادن نیست گاهی عشق با گفتن واژه‌های کلامی، خدمت رسانی، اختصاص وقت نشان داده می‌شود.

صمیمیت در رابطه زوجین به معنی داشتن آرامش و اعتماد به فردی است که بدون نگرانی از سوء استفاده طرف مقابل می‌تواند نقاط ضعف خودش را بیان کند. داشتن صمیمیت عاطفی نقش بسیار زیادی در رضایت‌مندی افراد در زندگی مشترک ایفا می‌کند.

حاتمی تصریح کرد: بهتر است هرکدام از زوجین خواسته‌ها و نیاز‌های خود را در کاغذ بنویسند و هرکدام در ظرف‌های مجزا قرار دهند و هرکدام کاغذ‌های ظرف دیگری را بردارد و آن خواسته‌ها را برآورده کند به این تکنیک، تکنیک ظرف شیرینی می‌گویند. این تکنیک، باعث نشاط، خنده و صمیمیت اعضای خانواده می‌شود. خواسته‌ها می‌تواند به صورت هفتگی یا روزانه شارژ کرد.

این رواشناس ادامه داد: در این تکنیک نباید گفتگوی بالغانه وجود داشته باشد؛ و باید به صورت اخباری یا احساسی با یکدیگر صحبت کرد. یک تکنیک دیگری به نام تکنیک کرکره وجود دارد. به این معنا که زوجین گاهی‌چشمانشان را ببندند و خیلی چیزهارا نبینند و و گوش هایشان را ببندند که بعضی از صحبت‌ها را نشنوند و گاهی هم دهانشان را ببندند بعضی خرف‌ها را نزنند. این کار سبب قوی شدن بنیان رابطه می‌شود.

هرگز اجازه ندهید مشکلات زندگی، شما را از همسرتان دور سازد، چون مشکلات همیشه هست و خواهد بود و در هر حال، ابراز علاقه و عشق به همسر، بهترین و والاترین هدیه به اوست و نباید این هدیه را از وی دریغ کرد.

یکی از شاخص‌هایی که امروزه باعث آشفتگی در ارتباط همسران می‌شود، کمبود صمیمیت است و یکی از مهم‌ترین و کم هزینه‌ترین روش‌های ایجاد صمیمیت بین همسران، گفتگو و تعامل سازنده است.

یکی دیگر از مواردی که در افزایش صمیمیت بین زوجین بسیار مورد توجه می‌باشد، احترام گذاشتن زوجین به یکدیگر است.
سخت گیری و یا بهانه گیری در زندگی مشترک هر دو ریشه‌ای واحد دارند و هر دو نیز باعث بر هم خوردن آرامش زوجین در زندگی مشترک و صمیمیت مابین آن‌ها می‌شود. هر فردی دارای نکات مثبت و منفی مختلفی می‌باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها