در پی انتشار یک ویدئو از نظامی ارتش لبنان که در حال تیراندازی به سمت تظاهرات‌کنندگان در منطقه «الطیونه» است، ارتش لبنان از بازداشت و بازجویی این نظامی خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۲۶۴۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، تیراندازی به سمت تظاهرات‌کنندگان لبنانی در منطقه «الطیونه» بیروت در پنجشنبه گذشته (۲۲مهر/۱۴ اکتبر) همچنان در صدر اخبار رسانه‌ای لبنان قرار دارد.

در همین ارتباط، ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد یک نظامی ارتش در حال تیراندازی به سمت تظاهرات‌کنندگان در الطیونه است.
 
تعداد بازدید : 118

در پی انتشار این ویدئو، ارتش لبنان بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد، در شبکه‌های اجتماعی فیلمی منتشر شده که در آن نشان داده می‌شود یک نظامی در حال تیراندازی به سمت تظاهرات‌کنندگان در درگیری‌های دو روز پیش در منطقه الطیونه است. برای ارتش مهم است که توضیح دهد (اعلام کند) این نظامی با نظارت دستگاه قضایی مربوطه، تحت بازجویی است.

هواداران حزب‌الله و جنبش امل پنجشنبه گذشته در اعتراض به عملکرد بد «طارق بیطار» بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت به خیابان‌ها آمده بودند و به شکل مسالمت‌آمیز تجمع خود را شکل دادند که به یکباره با تیراندازی افراد ناشناس از بالای پشت بام‌ها مواجه شدند. نیرو‌های امنیتی لبنان تاکنون ۱۹ نفر را در رابطه با این حادثه دستگیر کرده‌اند، ۱۷ تن از آن‌ها لبنانی و دو تن دیگر از اتباع سوریه هستند. این تیراندازی‌ها، هفت شهید و شصت مجروح در پی داشت.

«حسین مرتضی» خبرنگار سرشناس لبنانی در صفحه توئیتر خود به افشای هویت یکی از تک تیراندازانی که به سوی هواداران حزب‌الله و جنبش امل در مقابل کاخ دادگستری شلیک می‌کرد را افشا و اعلام کرد، وی از کارکنان سفارت آمریکاست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها