با چشم‌پوشی از نقض عهد غرب ذیل برجام

فرانسه: ایران برای از سرگیری مذاکرات تمایل نشان دهد

وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد ایران اگر به از سرگیری مذاکرات وین تمایل دارد، اقدامی انجام دهد.
کد خبر: ۱۳۴۲۴۱۰

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت امور خارجه فرانسه امروز (جمعه) اعلام کرد ایران باید با اقداماتی تمایل خود را برای از سرگیری مذاکرات وین با قدرت های جهانی بر سر برنامه هسته ای خود نشان دهد.

وزارت خارجه فرانسه با اتهام زنی علیه ایران گفت:ایران باید به همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بازگردد. ایران باید تمام نقض‌ های توافق هسته ای ۲۰۱۵ را متوقف کند و تمایل خود را برای بازگشت به مذاکرات هسته‌ ای را در عمل نشان دهد.

پیشتر هم یک مقام دفتر ریاست جمهوری فرانسه با چشم‌پوشی از نقض عهد غرب ذیل برجام درباره توافق هسته‌ای ایران گفت: ایران باید به منظور جلوگیری از هر گونه تنشی به گفتگوهای هسته‌ای بازگردد. شروط بازگشت به توافق هسته‌ ای مشخص است. نباید شروط دیگری برای بازگشت به میز مذاکرات مطرح کرد.

وی ادامه داد: جایگزینی برای میز مذاکره درباره توافق هسته ای با ایران وجود ندارد. هر مورد دیگری به معنای ایجاد تنش است.

چندی پیش همچنین میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پیامی خواستار از سرگیری هرچه سریعتر مذاکرات احیای برجام شد.

هیاهوی رسانه‌ای سران و دیپلمات‌های غربی برای از سرگیری مجدد مذاکرات در حالی است که وزیر خارجه کشورمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل و در دیدار با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تاکید کرد که ایران در حال بررسی سوابق مذاکراتی است و بزودی به جریان مذاکرات باز خواهد گشت، اما نه رفتار غیرسازنده آمریکا را می‌پذیرد و نه کشور را معطل وعده‌های سابقه دار توخالی خواهد کرد.

این در حالی است که شب گذشته دیپلمات‌های تروئیکای اروپایی در بیانیه‌ای به سفر انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران واکنش نشان دادند و با بیان آنکه مورا در برهه زمانی خاصی به تهران سفر می‌کند، آن را سفری معمولی ندانستند.

در حال حاضر ۶ دور مذاکره میان طرف‌های برجامی در وین و با هدف احیای توافق هسته‌ای ایران انجام شده است. پایگاه آمریکایی نشنال مدعی اختلاف نظر میان اتحادیه اروپا و ایران برسر زمان برگزاری دور جدید مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها