دانشمندان یک آزمایش خون ساده توسعه داده‌اند که می‌تواند تا پنج سال قبل از ظهور علائم، بیماری زوال عقل را تشخیص دهد.
کد خبر: ۱۳۴۲۳۸۹

به گزارش جام جم آنلاین، کارشناسان آلمانی می‌گویند، به کمک آزمایش ساده خون می‌توان بیماری زوال عقل را ۵ سال زودتر تشخیص داد.

هنگامی که اولین علائم زوال عقل ظاهر می‌شود، بیماران دچار آسیب مغزی می‌شوند، اما دانشمندان می‌گویند ممکن است به زودی بتوانند این بیماری را زود تشخیص دهند.این امر منجر به درمان سریع‌تر بیماران می‌شود و به کند شدن وضعیت کمک می‌کند.

دانشمندان مرکز آلمانی بیماری‌های عصبی می‌گویند که اکنون سه نشانگر زیستی را شناسایی کرده‌اند که ممکن است به عنوان علامت هشداردهنده‌ای باشد که نشان می‌دهد فرد از این بیماری رنج می برد.

براساس آمارهای موجود، در انگلیس حدود ۸۵۰ هزار نفر مبتلا به زوال عقل هستند و ۶.۲ میلیون نفر در ایالات متحده از این بیماری رنج می‌برند.

عوامل زیادی در شروع زوال عقل از جمله سن، وضعیت سلامتی و شیوه زندگی موثر هستند، بنابراین افزایش خطر به این معنا نیست که فرد قطعاً دچار زوال عقل می شود.

با این حال، هشدار اولیه در مورد افزایش خطر می‌تواند از ابتلا به زوال عقل جلوگیری کرده یا آن را به تاخیر بیندازد زیرا به افراد اجازه می‌دهد برای هرگونه مشکل بهداشتی، از جمله فشار خون بالا یا سطح کلسترول به دنبال درمان باشند؛ علاوه بر این به آنها در اصلاح شیوه زندگی خود از طریق ورزش منظم و تغذیه سالم کمک می‌کند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها