ستاد عملیاتی کرونا در روسیه اعلام کرد که این کشور از ۹ نوامبر ( ۱۸ آبان) پروازهای خود را با ۹ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران از سر می گیرد.
کد خبر: ۱۳۴۲۳۱۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، ستاد عملیاتی کرونا روز پنجشنبه اعلام کرد که این ستاد تصمیم گرفت پرواز‌های خود را با جمهوری اسلامی ایران، باهاما، هلند، نروژ، عمان، اسلوونی، تونس، سوئد و تایلند با توجه به کاهش یافتن وضعیت بیماری کووید- ۱۹ در این کشور‌ها از ۹ نوامبر (۱۸ ابان) سال جاری از سر گیرد.

رییس سرویس فدرال نظارت بر حمایت از حقوق مصرف کنندگان و رفاه انسان در روسیه ماه گذشته در دیدار با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد که با توجه به افزایش واکسیناسیون و کنترل همه گیری در ایران، شاهد بازشدن مرز‌های روسیه به روی تجار، دانشجویان ایرانی و همه مردم ایران باشیم.

به گزارش ایرنا از مسکو خانم " «آنا پاپاوا» پس از استماع گزارش سفیر در خصوص وضعیت واکسیناسیون و کنترل همه گیری گفت: در خصوص ایران با توجه به اینکه شما موج جدید را مهار کردید و با عنایت به شاخص‌های جدید، ما گزارش را در اسرع وقت تهیه و به ستاد کرونا ارسال خواهیم کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که براساس وضعیت جدید راه برای ورود تجار، دانشجویان و همه ایرانیان باز شود.

وی با بیان اینکه همیشه احترام زیادی برای مردم ایران قائل هستیم، اظهار داشت: ایران جزو اولین کشور‌هایی بود که روسیه سیستم‌های تست کووید ۱۹ را در اختیار مردم آن قرار داد و وضعیت این بیماری را در کشور‌ها از جمله کشور دوست ایران پیگیری می‌کنیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ان نشست گفته بود که در حال حاضر موضوع ورود دانشجویان ایرانی و تجار به روسیه یکی از دغدغه‌های اصلی ما می‌باشد، زیرا با توجه به محدودیت‌های موجود متاسفانه این دو قشر امکان سفر به روسیه را ندارند که امیدواریم با اتخاذ روشی مناسب، ورود آن‌ها به روسیه تسهیل گردد.

او اظهار امیدواری کرد که با توجه به بهتر شدن وضعیت همه گیری در ایران ستاد کرونای روسیه تصمیم مناسبی برای باز شدن مرز‌ها به روی تجار، دانشجویان و همه مردم ایران اتخاذ نماید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها