چشمان ما می‌توانند در مورد آنچه در بدن ما می‌گذرد آگاهی دهند. به طور خاص، یک حلقه سفید در چشمان شما در اطراف قرنیه شما، به نام arcus senilis(قوس سنسیلیس)، ممکن است نشان‌دهنده کلسترول بالا باشد.
کد خبر: ۱۳۴۲۳۰۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سلامت ،یک حلقه سفید، خاکستری یا مایل به آبی که در اطراف قسمت بیرونی قرنیه، که پوشش نازک چشم است، شکل می‌گیرد. این حلقه از رسوبات چربی یا لیپیدهایی تشکیل شده است که ممکن است به دلیل افزایش سطح کلسترول در جریان خون باشند و وارد عروق خونی نزدیک چشم شوند. داشتن قوس سنسیلیس به این معنا نیست که بر بینایی تاثیر منفی می‌گذارد یا باعث از بین رفتن بینایی می‌شود.

مانند سایر بیماری‌ها از جمله دیابت و بیماری‌های قلبی، علائم اولیه را می‌توان در چشم شما پیدا کرد. قوس سنسیلیس که ناشی از سطوح بالای کلسترول است می‌تواند به عنوان یک نشانه بصری برای جلوگیری از حمله قلبی یا سکته عمل کند، بنابراین هنگام آماده شدن در آینه دقت کنید.

با این حال، همه موارد قوس سنسیلیس با کلسترول بالا ارتباط ندارند. مطالعه‌ای نشان داد که این علامت همچنین به عنوان نشانه‌ای از روند طبیعی پیری در نظر گرفته می‌شود. تخمین زده می‌شود که حدود 60 درصد از بزرگسالان 50 تا 60 ساله این بیماری را دارند زیرا رگ‌های خونی در چشم با افزایش سن بازتر می‌شوند و باعث می‌شود کلسترول و سایر چربی‌ها در اطراف قرنیه تشکیل شود. اما همانطور که گفته شد، همه لزوما نشانگر کلسترول بالا نیستند.

به همین دلیل مهم است که برای معاینه سالانه چشم به چشم‌پزشک مراجعه کنید، که می‌تواند دلیل خاصی را برای شما نشان دهد که چرا در یک یا هر دو چشم خود یک قوس سنسیلیس دارید و چه چیزی می‌تواند برای سلامتی شما مفید باشد. 

همچنین، می‌توانید یک آزمایش کلسترول انجام دهید تا سطح آن را بررسی کنید. اگر با افزایش کلسترول ارتباط دارد، چند ترفند ساده در شیوه زندگی می‌تواند به کنترل این سطوح کمک کند. متاسفانه، در حال حاضر هیچ درمانی برای قوس سنسیلیس وجود ندارد، بنابراین اگر کلسترول خود را کاهش دهید، خود حلقه محو یا ناپدید نمی‌شود.

 اما هنوز هم مهم است که رژیم غذایی خود را با غذاهای طبیعی و فرآوری‌نشده بیشتر تنظیم کنید. به طور مثال، خوردن یک لیوان هشت تا 10 اونسی آب چغندر در طول روز به یک زن کمک کرد سطح کلسترول خود را پس از شش ماه بیش از 50 واحد کاهش دهد. 

حتی بیرون رفتن برای قرار گرفتن در معرض آفتاب می‌تواند سطح ویتامین D-3 را افزایش دهد و به بدن شما اجازه دهد کلسترول "بد" را به کلسترول "خوب" تبدیل کند، که از گرفتگی عروق جلوگیری می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها