رییس کل دادگستری استان کردستان گفت: بیش از 440 هزار پرونده در بازه زمانی 10 ماهه گذشته در محاکم قضایی استان ثبت شده است و در همین مدت بیش از 17 هزار پرونده از کل موجودی استان کسر شده است.
کد خبر: ۱۳۴۲۱۹۷
به گزارش جام جم آنلاین کردستان، حجت الاسلام سیدحسین حسینی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سروآباد اظهار کرد: انتظار مردم از دستگاه قضایی ، تسریع و دقت  در رسیدگی به پرونده ها  و تأمین حقوق عامه و امنیت است.

وی با بیان اینکه عظمت و جلال پیامبر اکرم حضرت محمدمصطفی(ص) در دین مبین اسلام بی‌نظیر است و امیدواریم خداوند متعال توفیق درک معارف آن حضرت را به ما عطاء فرماید، خاطرنشان کرد: طبق فرموده پیامبر اعظم «سید القوم خادمهم » رئیس و مسئول هر قوم و ملتی خدمت‌گزارترین آن جامعه است و مسئولین نظام جمهوری اسلامی باید با گره گشایی از مشکلات مردم به این فرموده عمل نمایند .

رییس کل دادگستری استان کردستان در ادامه ورود دستگاه قضایی را به مشکلات جزئی جامعه از دوران تحول تاکنون حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: در استان کردستان سالیانه بطور متوسط 15 تا 20 درصد ورودی پرونده‌ها به دادگستری افزایش داشته است طوری که در 10 ماه اخیر بیش از 440 هزار پرونده در محاکم قضایی استان ثبت شده است و در همین مدت بیش از 17 هزار پرونده با زحمات قضات و کارکنان دادگستری استان از کل موجودی استان کسر شده است.

وی حضور امام جمعه سروآباد در جایگاه ریاست شورای حل اختلاف این شهرستان را بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: تمامی نهادها و ادارات اجرایی باید در جهت کاهش ورودی پرونده به دادگستری تلاش نمایند.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: انتظار اصلی مردم از دستگاه قضایی، تسریع و دقت در رسیدگی به پرونده‌ها و تامین امنیت و حقوق عامه است.

رییس شورای قضایی استان کردستان بر ضرورت مبارزه قاطع با قاچاق خصوصا مشروبات الکلی در شهرستان سروآباد اشاره کرد و افزود : دستگاه قضایی استان بعنوان یکی از اصلی ترین ارکان نظام ، تمام تلاش خود را در جهت برخورد با مخلان امنیت خواهد کرد و در این راستا از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به حساسیت استان و عدم توجه به جوسازی های رسانه‌های معاند در خصوص بحث فوت دختر سنندجی، تصریح کرد: در این زمینه پرونده‌ای در دادگستری سنندج ثبت شده است و در حال تکمیل تحقیقات است و بحث خودسوزی یا خودکشی وی مطرح است که در صورت اثبات ، جزئیات آن اعلام خواهد شد.

گفتنی است؛ در این مراسم از زحمات حسین سراجی رییس سابق دادگستری سروآباد با اهدای لوح تقدیر
شد و حجت الاسلام فرهاد عاصمی به عنوان رییس جدید دادگستری سروآباد و عمران جهانی به عنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی شدند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها