سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه امروز در سخنانی سفر «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران را برای آینده برجام حیاتی توصیف کرد.
کد خبر: ۱۳۴۲۱۸۹

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت خارجه فرانسه امروز چهارشنبه اعلام کرد که سفر «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران برای آینده توافق هسته‌ ای با ایران حیاتی است.

«آنه-کلیر لجندره» (Anne-Claire Legendre) سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در کنفرانس خبری خود بدون اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ ای در سال ۲۰۱۸ میلادی و ادامه انفعال اروپا در قبال تعهدات برجامی خود ادعا کرد: ایران همچنان که از مذاکره سر باز می‌زند، و واقعیت‌هایی را در حوزه میدانی ایجاد می کند که بازگشت به برجام را پیچیده‌ تر می‌ کند!

این دیپلمات فرانسوی در ادامه مدعی شد که اظهارات و اقدامات دولت جدید در ایران تردیدها درباره تصمیم تهران برای بازگشت به توافق هسته‌ ای را ایجاد کرده است!

به گزارش مهر، ایالات متحده ۳ سال پیش به طور یکجانبه از برجام خارج شد و با اعمال تحریم‌های ظالمانه فشار حداکثری علیه ایران وارد کرد، هرچند به اذعان مقامات آمریکایی سیاست فشار حداکثری علیه ایران با شکست روبرو شده است.

از سوی دیگر ایران و آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای اسفندماه پارسال به توافقی دست یافتند که بر پایه آن تهران در چارچوب قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران» تعهدات داوطلبانه برجام از جمله اجرای پروتکل الحاقی را متوقف کرده و دوربین‌های نظارتی برخی از مراکز هسته‌ای را تا سه ماه از دسترس بازرسان آژانس دور نگه می‌دارد. مقرر شد که اگر تحریم‌های آمریکا ظرف سه ماه به طور کامل لغو شد، ایران این اطلاعات را در اختیار آژانس می‌گذارد، در غیر این صورت اطلاعات برای همیشه پاک خواهد شد.

این مهلت سه ماهه یک بار نیز به مدت یک ماه دیگر تمدید شد و ایران قبول کرد تا از پاک‌کردن فیلم‌ها خودداری کند، اما از سوم تیرماه با بدعهدی طرف‌های غربی و آمریکا برای احیای برجام، ایران نیز دیگر این مهلت را تمدید نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها