گروهی از متخصصان مرکز پزشکی "تافتس" در ایالات متحده براساس دستورالعمل‌های به روز شده اعلام کردند: افراد مسن که به بیماری قلبی مبتلا نیستند، نباید برای پیشگیری از بروز اولین حمله قلبی یا سکته مغزی به مصرف آسپرین اقدام کنند.
کد خبر: ۱۳۴۲۰۸۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، این متخصصان در پیش نویس دستورالعمل‌های به روز شده اظهار داشتند: افرادی که دچار بیماری قلبی نیستند لازم نیست برای جلوگیری از وقوع اولین مورد حمله قلبی یا سکته مغزی از دُز پایین آسپرین مصرف کنند.

به گفته متخصصان خطرات خونریزی در افراد ۶۰ سال به بالا که سابقه سکته قلبی یا مغزی نداشته اند بیشتر از مزایای بالقوه مصرف قرص آسپرین است.

برای اولین بار این گروه از متخصصان اظهار داشتند که ممکن است مصرف این دارو برای افراد ۴۰ ساله که خطر خونریزی آنان را تهدید نمی‌کند مزایای کمی داشته باشد. همچنین اطلاعات کافی در مورد مزایای مصرف این دارو در افراد سالم ۵۰ تا ۶۰ ساله وجود ندارد.

این توصیه‌ها تنها برای افرادی است که دارای فشار خون بالا، کلسترول بالا، چاقی یا سایر بیماری‌هایی هستند که احتمال حمله قلبی یا سکته مغزی را در آنان افزایش می‌دهد. صرف نظر از سن، بزرگسالان باید با پزشک در مورد قطع یا شروع مصرف آسپرین مشورت کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از ژاپن تودی، محققان بر این باورند: استفاده از آسپرین می‌تواند آسیب‌های جدی ایجاد کند و با بالا رفتن سن این خطر افزایش می‌یابد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها