در دنیای معماری و عرصه دکوراتیو، مد و روند در شکل‌گیری سلایق و ترجیحات مشتریان، نقش مهمی بازی می‌کنند. امروز اجرای سازه‌های شیشه‌ای، به روند جدیدی در این حوزه‌ها تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۳۴۱۹۶۰
کاژه ; پارتیشن شیشه ای ، سقف شیشه ای ، اتاق شیشه ای ( طراحی و اجرا )
 
مهم‌ترین مزیت سازه‌های شیشه‌ای، ظرافت و ظاهر شکیل آن‌هاست. ظرافتی که مطمئناً در مصالحی مثل آجر، گچ یا سیمان نمی‌توانید مانند آن را بیابید. سازه‌هایی مثل سقف شیشه‌ای، جشنواره‌ای از نور را در محیط به راه می‌اندازد و به‌واسطه ضریب گذردهی بالا، مسئله تاریکی فضای داخلی ساختمان در طول روز را حل می‌کنند. برای اجرای سقف شیشه‌ای، آپشن‌های متعددی در معرض انتخاب شماست. شما می‌توانید علاوه بر انتخاب فُرم هندسی سقف از بین مدل‌های تخت، گنبدی، هرمی و ...، رنگ و طرح دلخواهتان را نیز برای سقف‌های شیشه‌ای انتخاب کنید و با هر بار نگاه کردن به بالا، به خودتان بابت حُسن سلیقه و انتخاب خاصتان تبریک بگویید!


سقف شیشه‌ای


سقف شیشه‌ای یکی از رایج‌ترین سازه‌هایی است که می‌توانید آن را در محوطه داخلی و بیرونی ساختمان نصب کنید. جایگزینی سقف گچی با سقف شیشه ای ، علاوه بر اینکه نمای محوطه را 180 درجه عوض می‌کند، مزایای دیگری را نیز به همراه دارد. سقف‌های شیشه‌ایِ نورگیر، باعث روشن شدن فضای داخلی خانه در طول روز می‌شوند که این امر، علاوه بر خلق اتمسفر زنده در فضا، نیاز به استفاده از انرژی برق را به حداقل می‌رساند. اجرای سقف شیشه‌ای در فضای باز و مکان‌هایی مثل حیات خلوت، تراس و ... هم می‌تواند ایده خوبی باشد. به این ترتیب دیگر نیاز نیست بنا به دلایلی مثل بارش باران از ترس خیس شدن، عطای نشستن در فضای باز را به لقائش ببخشید!

ناگفته نماند که سقف شیشه‌ای در دو نوع ثابت و متحرک ساخته می‌شود. سقف شیشه‌ای ثابت به‌صورت ایستا نصب می‌شود و طبیعتاً فاقد قابلیت تحرک است. اما سقف‌های متحرک با استفاده از سازوکارهای مختلف مثل کنترل از راه دور، قابلیت باز و بسته شدن دارند. صرف‌نظر از ثابت یا متحرک بودن سقف، باید پذیرفت که تماشای آسمان پرستاره در یک فضای سربسته یا شنیدن صدای برخورد قطرات باران به جداره شیشه‌ای سقف، از آن دست لذت‌های منحصربه‌فردی است که انسان را حسابی سر کیف می‌آورد! ناگفته نماند که در ساخت سقف شیشه‌ای، علاوه بر شیشه شفاف، می‌توان از شیشه‌های رنگی با فرم‌ها و نقش‌های مختلف نیز استفاده کرد.
 

کاژه ; پارتیشن شیشه ای ، سقف شیشه ای ، اتاق شیشه ای ( طراحی و اجرا )


آیا می‌توان روی استحکام سازه‌های شیشه‌ای حساب کرد؟

 

وقتی از قدیم و ندیم دو واژه «شیشه» و «شکنندگی» را دائماً در گوشتان زمزمه کنند، عجیب نیست که استحکام سازه‌های شیشه‌ای به یک علامت سؤال بزرگ در ذهنتان تبدیل شود. بسیاری از افراد درعین‌حال که به استفاده از سازه‌هایی مثل پارتیشن، اتاق یا سقف شیشه‌ای در منزل یا محل کار علاقه‌مند هستند، از بابت عدم استحکام آن‌ها ابراز نگرانی می‌کنند. بااین‌حال، زیبایی و ظرافت ذاتی شیشه را نباید لزوماً به معنای آسیب‌پذیری آن بدانیم.

شیشه‌ای که در ساخت مصالحی مثل پارتیشن یا اتاق شیشه ای به کار می‌رود، بسیار مستحکم است. این شیشه‌ها از نوع نشکن هستند و این بدان معناست که به لطف ضخامت مناسبی که دارند، در مقابل ضربات فیزیکی، مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند. متریال به‌کاررفته در ساخت سقف شیشه‌ای نیز همین ویژگی را دارد و علاوه بر نشکن بودن، قابلیت فوق‌العاده‌ای در تحمل بارهای تجمعی دارد. بنابراین اگر از آسمان تگرگ و حتی سنگ هم ببارد یا حجم زیادی از برف روی سقف انباشته شود، سپرِ شیشه‌ای مستحکم شما «آخ» هم نمی‌گوید! ضمناً بد نیست بدانید که میزان استهلاک متریال مورد استفاده در سازه‌هایی مثل اتاق، سقف و پارتیشن شیشه‌ای در مقایسه با مصالح متداول ساختمانی بسیار کمتر است. این امر به افزایش چشمگیر عمر مفید سازه شیشه‌ای منجر می‌شود.

خلاصه اینکه سازه‌های شیشه‌ای، در عین ظرافت و زیبایی، بسیار مستحکم هستند؛ بنابراین اگر قصد ساخت یکی از این سازه‌ها را دارید، ذهنیت قدیمی‌تان را درباره سستی و شکنندگی آن‌ها کنار بگذارید.
 

کاژه ; پارتیشن شیشه ای ، سقف شیشه ای ، اتاق شیشه ای ( طراحی و اجرا )

کاژه؛ معمار مطمئن قصر شیشه‌ای شما!

 

برای اینکه اجرای سازه شیشه‌ای مطابق با انتظارات شما باشد، طبیعتاً باید کار را به کاردان بسپارید. یعنی مجموعه‌ای را برای سفارش سازه‌های شیشه‌ای انتخاب کنید که در این حوزه از تخصص و تجربه کافی برخوردار بوده و سابقه اجرای پروژه‌های موفق زیادی را در کارنامه داشته باشد. اگر در جستجوی چنین مجموعه‌ای هستید می‌توانید فرایند طراحی و ساخت اتاق، سقف و یا پارتیشن شیشه ای را به شرکت کاژه بسپارید. کاژه علاوه بر ارائه خدمات در زمینه ساخت انواع سازه‌های هنری و محصولات دکوراتیو، یک مشاور قابل‌اعتماد است که می‌توانید قبل از هر اقدامی از مشاوره رایگان آن بهره‌مند شوید. این مشاوره‌ها می‌توانند در فرایند ایده یابی یا امکان‌سنجیِ اجرای سازه‌های شیشه‌ای، بینش ارزشمندی برای شما ایجاد کنند. کیفیت بی‌نظیر در کنار قیمت مناسب، سبب می‌شود تا کاژه را به‌عنوان بهترین معمار قصرهای شیشه‌ای به شما عزیزان پیشنهاد دهیم.

اطلاعات تماس شرکت کاژه : 09121509516 – 88492314 – www.kajeh.com
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها