میلیون ها نمونه ژنوم کووید را در مبارزه جهانی برای ردیابی ویروس ، توالی شده است.
کد خبر: ۱۳۴۱۹۳۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل ، ردیابی انواع مختلف ژنوم ویروس کرونا از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا به مقامات اجازه می دهد تا نسخه های جدید و نوظهور این بیماری را زیر نظر داشته باشند.

برخی از این انواع می توانند گونه های کشنده تری نسبت به نسخه اصلی باشند ، مانند نوع دلتا که به سرعت در انگلستان غالب شد.

انواع دیگری از نگرانی می تواند مواردی باشد که واکسن های ساخته شده کرونا را بی اثر می کنند.

داده های جمع آوری شده از ژنوم های کووید در حال حاضر به شناسایی انواع مختلف مانند بتا ، که در آفریقای جنوبی ظهور کرده است ، کمک کرده است.

توالی ژنتیکی ویروس ، دانشمندان را قادر ساخت تا تشخیص دهند که کدام ژن ها باعث انتقال بیشتر و مقاومت بالقوه بیشتر واکسن ها می شود.

بر اساس ژنوم یابی، آمریکا بیشترین تعداد توالی را نشان داده است. در این کشور بیش از یک میلیون و 200 هزار ژنوم کرونا توالی شده است این در حالی است که در انگلیس یک میلیون و 13 هزار و 249 ژنوم کرونا شناسایی شده است.

در آلمان نیز تا امروز 216 هزار و 457 ژنوم ردیابی کرده است.

این ژنوم ها با پایگاه داده ابتکار جهانی برای به اشتراک گذاری داده های آنفولانزای پرندگان _ که در سال 2008 برای ردیابی اطلاعات ژنتیکی در مورد ویروس آنفولانزای مرغی ایجاد شد _ به اشتراک گذاشته شد.

توالی یابی هر چه بیشتر ژنوم به توسعه واکسن های جدید و تقویت کننده های واکسن کمک می کند.

توالی ژنتیکی بخشی از علم ژنومیک است ، به طور دقیق تر مطالعه ژن ها و ژنتیک. اینها اجزای سازنده کوچکی هستند که همه موجودات را تشکیل می دهند.

توالی کل ژنوم به کل کد ژنتیکی نگاه می کند. کد ژنتیکی یک ارگانیسم، حاوی دستورالعمل هایی است که نحوه رشد و نمو را آموزش می دهد. این موضوع علمی بزرگ ترین محبث پزشکی در زمینه شناسایی بسیاری از مشکلات بدنی وجسمانی است.

 

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها