رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت:جنوب کرمان با سطح ۲۵۰۰ هکتار گلخانه، رتبه اول تولید محصولات سبزی و صیفی و رتبه دوم سطح گلخانه های کشور را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۳۴۱۹۰۷
به گزارش جام جم آنلاین کرمان‌؛سعید برخوری،ضمن بازدید از گلخانه مدرن و مجهز به تکنولوژیهای پیشرفته (هایتک) واقع در شهرستان عنبرابادعنوان کرد:این مجتمع گلخانه ای در سطح ۱۷ هکتار با سرمایه گزاری بخش خصوصی در حال احداث می باشد که در حال حاضر یک هکتار تکمیل و محصول توت فرنگی کشت شده است.

 برخوری،با اشاره به اهمیت توسعه گلخانه ها در منطقه افزود:توسعه کشت گلخانه ها با هدف ارتقاء امنیت غذایی و تولید محصولات راهبردی کشاورزی و همچنین کاهش یا قطع وابستگی بسیاری از محصولات کشاورزی به خارج از کشور و راهکار مناسبی برای مقابله با خشکسالی و استفاده بهینه از منابع آب و خاک می باشد .

وی اضافه کرد:توسعه گلخانه ها در منطقه جنوب استان کرمان به دلیل اقلیم مناسب و مصرف انرژی بسیار پایین ، از روند بسیار خوبی برخوردار  می باشد.

رییس سازمان اظهارداشت:جنوب کرمان با سطح ۲۵۰۰ هکتار گلخانه رتبه اول تولید محصولات سبزی و صیفی و رتبه دوم سطح گلخانه های کشور را به خود اختصاص داده است. 

وی افزود:در سال جاری برنامه‌ریزی برای احداث ۲۸۰ هکتار گلخانه در منطقه صورت گرفته و برای این منظور تسهیلات بانکی نیز در نظر گرفته شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها