تارنمای سفارت آمریکا در افغانستان روز دوشنبه در هشداری فوری از تهدید امنیتیی به هتل "سرینا" کابل خبر داده است.
کد خبر: ۱۳۴۱۶۹۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، سفارت آمریکا در کابل با صدور بیانیه‌ای از شهروندان آمریکایی که در هتل سرینا کابل اقامت دارند خواست که فورا این محل را ترک کنند.

هتل سرینا در مرکز کابل واقع شده و یکی از بهترین هتل‌های افغانستان به‌شمار می‌رود که در سال‌های اخیر میزبان مهمانان خارجی، سیاستمداران و اهالی رسانه‌های بین‌المللی بوده و بار‌ها هدف حمله طالبان قرار گرفته است.

در این هشدار امنیتی به نوع تهدید پیش روی شهروندان آمریکایی اشاره نشده است. اما شرایط امنیتی افغانستان پس از تصرف این کشور به دست طالبان رو به وخامت گذاشته است. انفجار روز جمعه در مسجد سیدآباد قندوز ۱۰۰ کشته و ۱۵۰ مجروح بر جای گذاشت.

هشدار به شهروندان آمریکایی در حالی انجام می‌شود که وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با اشاره به مذاکرات دو روز گذشته با طالبان ادعا کرده است که در مورد خروج امن شهروندان آمریکایی از افغانستان با این گروه افراط‌گرای اسلامی مذاکرات «منصفانه و حرفه‌ای» داشته است.

طالبان پیش‌تر در فروردین ۱۳۹۲ مسئولیت یک حمله در هتل سرینا کابل را بر عهده گرفته بود. در این حمله ۹ نفر کشته شدند. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرده که هدف این حمله مهمانان خارجی بودند که برای جشن سال نو به افغانستان سفر کرده بودند.

طالبان مسئولیت حمله دی‌ماه ۱۳۸۶ به باشگاه هتل کابل سرینا را نیز بر عهده گرفته است. دو سال بعد نیز برخورد راکت با دیوار هتل دو زخمی برجای گذاشت.

هتل سرینا ساختمان نوسازی شده هتل معروف افغانستان «هتل کابل» و نخستین هتل پنج‌ستاره افغانستان است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها