سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ما چهار دور با عربستان در بغداد گفتگو کردیم، گفت: بیشترین تمرکز این مذاکرات بر مسائل دوجانبه و منطقه‌ای به خصوص حوزه خلیج فارس و یمن است.
کد خبر: ۱۳۴۱۶۸۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری گفت: پایگاه‌هایی در خاک اقلیم کردستان عراق برای آموزش نیرو‌های مسلح ضد جمهوری اسلامی وجود دارد که از داخل آنجا عملیات کرده و سلاح منتقل می‌کنند و تجار کُرد و کولبر‌ها را وادار به پرداخت پول می‌کنند.

خطیب‌زاده گفت: این پایگاه‌ها باید جمع شوند، زیرا این مساله با حسن همجواری همخوانی ندارد. این پایگاه‌ها دیگر نمی‌توانند منبع ناامنی علیه ایران باشند، زیرا ما پاسخ قاطعی به آن خواهیم داد.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص اعترافات اخیر ظریف و اینکه چرا وزیر خارجه اطلاعی از متن ضمائم برجام نداشته است؟ گفت: من همه را به عدم انتخاب گزینشی اظهارات دعوت می‌کنم. آقای ظریف در مقام وزیر خارجه این مساله را همواره توضیح داده بودند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برداشتی که از سخنان ایشان ارائه می‌شود، برداشت دقیقی نیست. ما باید در ادامه مسیر از این فضاسازی‌ها عبور کنیم و اجازه بدهیم دولت جدید مذاکرات وین را پیش ببرد.

خطیب‌زاده با اشاره به مذاکرات ایران و عربستان و اینکه چه نتایجی در این گفتگو‌ها بدست آمده است؟ گفت: توافقات هیئت اعزامی ایران با هیئت اعزامی عربستان تاکنون این بوده که نتایج این گفتگو‌ها در فضای عمومی پیگیری نشود.

وی افزود: ما ۴ دور با عربستان در بغداد گفتگو کردیم و آخرین دور آن زمانی بود که ما در نیویورک بودیم و گفتیم این مذاکرات در حال پیگیری است. این تماس‌ها بدون انقطاع ادامه دارد و بیشترین تمرکز آن بر مسائل دوجانبه و منطقه‌ای به تخصیص حوزه خلیج فارس است. موضوع یمن هم بخشی از گفتگو‌های ایران و عربستان بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: امیداوریم این مذاکرات به آرامش در منطقه خلیج فارس منتج شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها