‍ مدیرکل اوقاف خراسان شمالی ؛

ثبت ۲۶ موقوفه جدید در خراسان شمالی

به گزارش جام جم آنلاین خراسان شمالی ؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از ثبت ۲۶ مورد موقوفه به ارزش ۱۳ میلیارد تومان در استان از دهه وقف سال گذشته تاکنون خبر داد .
به گزارش جام جم آنلاین خراسان شمالی ؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از ثبت ۲۶ مورد موقوفه به ارزش ۱۳ میلیارد تومان در استان از دهه وقف سال گذشته تاکنون خبر داد .
کد خبر: ۱۳۴۱۶۵۰

حجت الاسلام عظیم آسوده در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:  هر روستا و محله می‌تواند پس از شناسایی نیازهای خود، وقف مشارکتی راه اندازی کرده و درآمدها را در همان محل هزینه کند.
وی در ارتباط با برنامه‌های این نهاد طی سال جاری افزود : در راستای طرح شمیم حسینی ، اداره کل اوقاف در محرم و صفر به ۱۱۲ هیئت مذهبی کمک کرده است.
حجت‌الاسلام آسوده در ادامه از توزیع ۲۳ هزار بسته غذایی ، ۳۴۴ هزار وعده غذای گرم، گوشت قربانی ۶۳ رأس گوسفند و ۴ گوساله  توسط اوقاف خبرداد.
وی افزود : همچنین ۸۰۵ بسته مهر تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به راه اندازی طرح شمیم خدمت در امامزادگان استان، تصریح کرد: ۳ درمانگاه در امامزاده‌ها افتتاح شده و ایجاد کارگاه‌های اشتغال زایی در دست اقدام است.
آسوده با اشاره به وجود ۶۴ پرونده حقوقی در اوقاف استان، عنوان کرد: رأی ۳۳ پرونده به نفع اوقاف و یک پرونده علیه اوقاف صادر شده است و باقی موارد در دست جریان است.
وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری به منظور افزایش درآمد موقوفات یکی از اهداف این اداره کل است، افزود:
۵ نیروگاه انرژی خورشیدی به ثمر نشسته و بزرگتریت باغ انگور مکانیزه استان در حال بهره برداری است.
آسوده از تعمیر و بازسازی ۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع از اماکن متبرکه خبر داد و اضافه کرد: طرح توسعه امامزاده سید عباس یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرا است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها