بنا: استوری‌های من معنادار نیست

واکنش آقای خاص به استعفای مجدد

تیم ملی کشتی فرنگی در روز سوم مسابقات جهانی اسلو دست به رکوردشکنی زد

تاریخ‌سازی در سرزمین‌های شمالی

فارغ از رنگ مدال از همان روز نخست رقابت‌های کشتی فرنگی از صمیم قلب دلمان می‌خواست فرنگی‌کاران ایران در نروژ تاریخ‌ساز شوند و برای نخستین‌بار بیش از دو فینالیست در رقابت‌های جهانی داشته باشیم.
کد خبر: ۱۳۴۱۴۹۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ،  وقتی محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ و علی‌اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰کیلوگرم فینالیست شدند، تقریبا مطمئن شدیم موعد تاریخ‌سازی نزدیک است. همین هم شد با فینالیست شدن میثم دلخانی در وزن ۶۳ و محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ ؛ موفقیتی که باز هم محمد بنا در مرکز آن قرار داشت. بنا که خودش با کسب نقره در رقابت‌های جهانی ۱۹۸۳ نخستین فرنگی‌کار فینالیست ایران در سال‌های بعد از انقلاب لقب گرفت، بعد از تاریخ‌سازی در المپیک ۲۰۱۲ لندن با سه طلای شاگردانش، این بار در رقابت‌های جهانی تاریخ‌ساز شد تا برای نخستین‌بار چهار ایرانی در فینال جهانی کشتی بگیرند. این موفقیت بزرگ یک شب طلایی دیگر را برای کشتی ایران رقم زد.

شاهکار دلخانی

دیشب میثم دلخانی، نماینده وزن ۶۳ کیلوگرم ایران در دیدار نیمه‌نهایی مقابل طالح ممدوف، دارنده مدال‌های نقره و برنز اروپا روی تشک رفت و در یک مبارزه توفانی، در مدت زمان کمتر از دو دقیقه با نتیجه ۹ بر صفر مقابل حریف آذربایجانی به برتری رسید و راهی فینال شد. دلخانی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس با نتیجه ۹ بر صفر دنیز منیکسه از آلمان را مغلوب کرد و در دومین مبارزه نیز برابر لنور تمیروف، دارنده مدال برنز جهان از اوکراین با نتیجه ۳ بر ۳ به برتری رسید. ملی‌پوش کشتی فرنگی کشورمان امشب در فینال وزن ۶۳کیلوگرم به مصاف لری ابولادزه از گرجستان می‌رود.

 جان به لب شدیم

آن‌طور که محمدرضا گرایی دیروز کشتی گرفت و به فینال رسید، حالا فقط باید گفت «آنها که بیماری قلبی دارند یا استرس برایشان خوب نیست، کشتی فینال را نبینند!»
محمدرضا گرایی، نماینده وزن ۶۷کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای المپیک، در دیدار نیمه‌نهایی مقابل راماز زویدزه دارنده مدال‌های طلای جوانان جهان از گرجستان به روی تشک رفت و در پایان در حالی‌که تا ثانیه پایانی ۶ بر ۴ عقب بود موفق شد حریف را خارج از تشک و در حالی که کشتی‌گیر گرج قصد فرار داشت، خاک کند و دو امتیاز بگیرد و با نتیجه ۶ بر ۶ به پیروزی برسد. با رد اعتراض مربیان گرجی، گرایی یک امتیاز دیگر فن گرفت و ۷ بر ۶ این مبارزه حساس را با پیروزی به پایان رساند، اما تصور این‌که او کشتی ۶ بر یک باخته را در کمتر از یک دقیقه با برد عوض کرد، حالمان را خوب می‌کند. گرایی که در کشتی ماقبل نیمه‌نهایی حسرت جعفراف از آذربایجان را ۱۱ بر صفر شکست داده بود، در مبارزه اول خود هم میلیون‌ها کشتی دوست ایرانی را دق داد تا توانست تسوچیکا شیمویامادای ژاپنی را از پیش رو بردارد. گرایی رد آن مبارزه هم ۶ بر یک عقب بود اما در یک لحظه با کمرگیری، پشت حریف را به خاک چسباند و با ضربه فنی برنده از تشک بیرون آمد. محمدرضا گرایی امشب در فینال وزن ۶۷کیلوگرم به مصاف نظیر عبدا... یف از روسیه می‌رود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها