رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اهمیت موضوع آموزش به قدری است که به درستی از آن به عنوان پیشانی دانشگاه تعبیر می‌شود و ما نیز به این امر اعتقاد داریم.
رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اهمیت موضوع آموزش به قدری است که به درستی از آن به عنوان پیشانی دانشگاه تعبیر می‌شود و ما نیز به این امر اعتقاد داریم.
کد خبر: ۱۳۴۱۴۶۲
به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ، محمد کافی در حاشیه آیین افتتاح ساختمان آموزش دانشگاه فردوسی مشهد به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قبلاً مجموعه آموزش در قسمت های مختلف دانشگاه پراکنده بود و در طول سالهای گذشته این قسمت ها چندین بار جا به جا شد که باعث بروز مشکلاتی برای دانشجویان می شد و از سوی دیگر پراکندگی مراکز آموزش دانشگاه و دوری آنها از ساختمان مرکزی مشکل آفرین شده بود.
وی با اشاره به اینکه در گذشته وجود ساختمان مستقلی برای این مرکز  به درستی پیش بینی نشده بود، بیان کرد: ساخت این مرکز در مدت زمانی کوتاه، با همت دست اندرکاران مختلف در مجموعه دانشگاه فردوسی مشهد عملیاتی شد تا این ساختمان به صورت مستقل و با تمام پیش بینی های لازم مورد استفاده قرار گیرد.
دکتر کافی افزود: از سوی دیگر دانشگاه به دنبال ایجاد دانشکده حقوق به صورت مستقل است که مجوزهای لازم برای جدا شدن آن از مجموعه دانشکده حقوق و علوم اداری انجام شده است و امیدواریم با بازسازی دانشکده قدیم تربیت بدنی، امکان ایجاد این دانشکده به زودی فراهم شود.
معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: با احداث ساختمان آموزش تمامی قسمت های مربوط به آموزش در این دانشگاه که به صورت پراکنده مشغول به فعالیت بودند، در این مکان متمرکز خواهند شد.
دکتر رضا پیشقدم افزود: ایجاد این ساختمان در ارائه بهتر خدمات آموزشی برای دانشجویان و استادان دانشگاه موثر خواهد بود.
وی هزینه ساخت این مجتمع را ۲۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و ادامه داد: زیربنای این ساختمان ۲ هزار و ۱۸۰ متر مربع در یک طبقه است که ۳۳ قسمت را شامل می شود.
دانشگاه فردوسی مشهد که سال ۱۳۲۸ تأسیس شد سومین دانشگاه باسابقه ایران پس از دانشگاههای تهران و تبریز است. هم اینک در دانشکده های ادبیات و علوم انسانی، الهیات و معارف اسلامی، علوم، مهندسی، کشاورزی، علوم ریاضی، علوم اداری و اقتصادی، دامپزشکی، علوم تربیتی و روانشناسی، منابع طبیعی، علوم ورزشی، معماری و شهرسازی، حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه ۲۵ هزار دانشجو تحصیل میکنند که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر آنها در مقطع دکتری، ۶ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند.
هزار و ۷۵۰ دانشجوی خارجی نیز از دیگر کشورهای جهان در دانشگاه فردوسی تحصیل میکنند و این دانشگاه از نظر تعداد دانشجویان خارجی رتبه نخست را در میان دانشگاههای ایران دارد.
مجموعه دانشگاه فردوسی مشهد شامل ۱۳ دانشکده، هفت پژوهشکده، ۱۳ خوابگاه، کتابخانه مرکزی، ساختمانهای اداری، تاسیسات و محوطه‌های ورزشی و فضای سبز در گستره ۳۰۰ هکتاری در جنوب غربی کلانشهر مشهد واقع است
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها