رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان به مصرف روزانه تخم مرغ به صورت آبپز توصیه کرد و گفت: تخم مرغ در رژیم غذایی ایرانیان وجود داشته و بهترین نحوه مصرف آن به صورت آبپز است.
کد خبر: ۱۳۴۱۴۳۹

به گزارش جام جام آنلاین همدان، آرزو کاوه‌ای اظهار کرد: تخم مرغ در رژیم غذایی ایرانیان جایگاه ویژه ای داشته و در سفره ایرانیان به راحتی در دسترس است همچنین به طور متوسط هر فرد باید روزانه یک عدد تخم مرغ در رژیم غذایی خود داشته باشد.

وی به مصرف تخم مرغ درکودکان اشاره کرد و گفت: کودکان از هشت ماهگی به بعد مجاز به مصرف تخم مرغ هستند و از سه سالگی به بعد بهتر است روزانه یک عدد تخم مرغ مصرف شود.

وی با بیا اینکه کودکان منابع مصرفی محدودی را در طول روز دریافت می کنند، گفت: تخم مرغ بهترین منبع برای تامین انواع ویتامین ها و املاح برای کودکان است.

این کارشناس تغذیه به اهمیت ارزش غذایی تخم مرغ اشاره کرد و گفت: تخم مرغ بهترین پروتئین را در بین مواد غذایی به خود اختصاص داده همچنین غذاهای متنوعی را می توان با تخم مرغ تهیه کرد.

کاوه ای با بیان اینکه تخم مرغ در گروه گوشت ها قرار دارد، تصریح کرد: هر یک عدد تخم مرغ برابر ۳۰ گرم انواع گوشت است در حالیکه کیفیت پروتئین تخم مرغ از انواع گوشت ها بالاتر است.

وی با بیان اینکه در تخم مرغ انواع ویتامین ب۱، ب۲، ب۳، ب۶، ب۱۲ وجود دارد، تصریح کرد: در تخم مرغ همچنین انواع منیزیم، آهن، سلنیوم، پتاسیم، سدیم و فسفر وجود دارد همچنین وجود ویتامین کولین در تخم مرغ برای خانم های باردار و شیرده بسیار مفید است.

کاوه ای به باورهای غلط در مورد تخم مرغ اشاره کرد و افزود: کلسترول موجود در تخم مرغ باعث افزایش کلسترول نمی شود البته به شرط اینکه تخم مرغ به صوت آبپز مصرف شود چرا که در صورت طبخ تخم مرغ به صورت نیمرو، به علت روغن مصرفی برای تهیه نیمرو موجب افزایش کلسترول خون می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها