رئیس کل دادگستری استان یزد از آمادگی دستگاه قضا برای تشکیل کارگروه مشترک برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم خبر داد و گفت: تغییرات مدیریتی در استان باید به نفع مردم ملموس باشد و این آمادگی وجود دارد تا کارگروهی با حضور نمایندگان سه قوه در استان با هدف حل مشکلات اقتصادی و معیشتی گریبانگیر جامعه تشکیل گردد.
کد خبر: ۱۳۴۱۳۸۱

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ،غلامعلی دهشیری در دیدار اعضای شورای قضایی استان یزد با استاندار، اظهار داشت: حل مشکل مردم و گره گشایی از آحاد جامعه، محور مشترک تعامل، هماهنگی و هم افزایی در بین مدیران استان بوده و این روحیه باید حفظ شود.

وی با بیان اینکه روحیه همدلی در استان یزد موج می زند، افزود: دستگاه قضایی استان همواره به دنبال تعامل در راستای گره گشایی از کار مردم و خدمت به خلق بوده است.

این مقام قضایی فصل مشترک دستگاه قضا و دولت را تجربه انجام کار و ارتباط با آیت الله رئیسی دانست و گفت: کار در دستگاه قضا با حضور آیت الله رئیسی در مسیر تحقق گام دوم انقلاب و اجرای سند تحول آغاز گردید و با حضور ریاست جدید قوه قضاییه نیز اجرای سند تحول با چاشنی تعالی با قدرت و دقت در حال پیگیری و انجام است.

تدوین یک برنامه جامع فرهنگی در دولت انقلابی ضروری دانست

دهشیری، تدوین یک برنامه جامع فرهنگی و اجتماعی در دولت انقلابی و مردمی ضروری دانست و بیان داشت: تمام آسیب های اجتماعی در حوزه های مختلف به دستگاه قضایی سرازیر می شود می طلبد که در مباحث فرهنگی و اجتماعی نیز یک همت بلند تحت لوای یک اراده قوی و مدیریت علمی وارد عمل شود.

وی به لزوم ورود شورای فرهنگ عمومی به مسائل مبتلابه و آسیب های اجتماعی رایج امروز جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: ورود با ظرافت و دقت برای حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی استان با تکیه بر یک راهبرد معین و فراگیر ضروری است.

رئیس کل دادگستری استان در رابطه با اشتغال دیگر مشکل استان افزود: رابطه اشتغال با فقر و فقر با امنیت و امنیت با ارتکاب جرم و سایر آسیبهای اجتماعی مستقیم است  که در نهایت باعث تشکیل پرونده در دستگاه قضا می گردد و به همین دلیل و بمنظور تحقق منویات مقام معظم رهبری با رهنمودها و تدابیر ریاست قوه قضاییه، دستگاه قضا احساس مسئولیت کرده و با تمام قوا در میدان حمایت از تولید و صنعت ورود کرده است.

وی در پایان مسئله ساماندهی اتباع را به عنوان یکی از چالش های استان مطرح کرد و گفت: در حوزه اتباع چالش هایی گریبانگیر استان است که ضرورت دارد برنامه ای جامع در دستور کار قرار گیرد.

روند های کند و رخوت مدیران مهمترین چالش پیشروی مدیریت استان است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد نیز با اشاره به مشکل آب در استان گفت: چند صدایی و نبود برنامه کلان متمرکز در حوزه آب، مهمترین چالش در این حوزه است.

محمد رضا حدادزاده افزود: با انتخاب و تثبیت مدیران تحول خواه و شجاع با ملاک شایسته سالاری، قطار دولت در استان با قدرت و سرعت شروع به حرکت کند.
وی تصریح کرد: سیاست دستگاه قضا همکاری با دولت ها در راستای گره گشایی از کار مردم است و به تبع این سیاست در دولت جدید با قوت بیشتری پیگیری می شود.
حدادزاده با بیان اینکه روند های کُند اداری  و رخوت برخی مدیران مهمترین چالش پیش روی مدیریت استان است، گفت: در حوزه مدیران اجرایی، نگاه دستگاه قضا پیشگیری، و هدایت جهت جلوگیری از فساد است با این هدف که گره ای از مشکلات مردم حل شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها