بررسی ابعاد حقوقی سریال افرا در گفت‌وگو با یک حقوقدان و مشاور حقوقی این مجموعه

قانون و قضا زیر سایه «افرا»

بازیگر سریال "افرا" تاکید کرد؛

تهیه‌کنندگان متعهد، کیفیت را بالا می‌برند

داریوش سلیمی، بازیگر تاکید کرد اینکه در سریالی، تهیه‌کننده یا تهیه‌کنندگان به قول و قرارهای خود با عوامل به‌خصوص قرارهای مالی پایبند باشند بسیار کمک می‌کند به اینکه دست‌اندرکاران سریال هم با جان و دل‌ کار کنند.
کد خبر: ۱۳۴۱۳۲۹

داریوش سلیمی بازیگری که سریال "افرا" را روی آنتن دارد در این باره به جام جم گفت: سریال "افرا" به غیر از گروه کارگردانی قوی از دو تهیه‌کننده کاربلد -مجید مولایی و کامبیز دارابی-بهره می‌برد که به تعهدات خود پای‌بند بودند و سعی کردند همه جور حمایتی را در تولید داشته باشند تا حاصل کار مثبت شود.

این بازیگر با اشاره به تلخی سریال "افرا" افزود: این سریالی است که سعی کرده واقع گرا باشد و همه پس و پیش زندگی طبقات مختلف اجتماع را بیان کند. برای همین است که در سریال می‌بینیم یک خانواده مرفه نیز مشکلاتی دارد که به نوعی دیگر خانواده محروم با آن روبروست. به هر حال طرح داستانی مصائب و مشکلات در تصاویری زیبا می‌تواند کمک کند که مردم بدانند همنوعان خود چه حال و روزی دارند.

سلیمی درباره نقش خودش در سریال که نقشی است پر از تقابل با آدم‌ها تاکید کرد: شخصیتم در "افرا" شخصیتی است که بر روی لبه باریکی از خوبی و بدی در حرکت است یعنی نه می‌توان یکسره آن را خوب دانست و نه یکسره، بد و صرفا آدمی است که سعی می‌کند همه چیز را از تحلیل خودش عبور دهد و بعد درباره آن با زیردستان یا آدم‌های هم‌سطح حرف بزند.

این بازیگر در چرایی افزایش حضور کاراکترهایی بیشتر خاکستری در سریالهای سالهای اخیر بیان داشت: شاید به خاطر اینکه بینندگان با این گونه شخصیت‌ها ارتباط بهتری برقرار می‌کنند، نویسندگان سعی می‌کنند این دوز شخصیتی را بالاتر ببرند.

وی ادامه داد: در عالم واقع و پیرامون خودمان و اصلا رفتار خودمان نیز بیشتر بر مداری از رفتارهای متفاوت که از خوب تا بد در نوسان است حرکت می‌کنیم و اینکه هر کدام از ما یک خوب مطلق یا یک بد مطلق باشیم، منطقی نیست چون به نسبت اتفاقات اطراف تغییر می‌کنیم.

بازیگر "زیر پای مادر" درباره نقطه نظر خودش به سریالهای اخیر تلویزیون گفت: سریال سازی تلویزیون حتی در دوران کرونا ادامه پیدا کرد چون با بسته شدن سینما و تئاتر، دیگر تنها رسانه فراگیری که می‌توانست محصولات سرگرم کننده ارائه دهد همین تلویزیون بود. تلویزیون تولیدات خود را ادامه داد و در این بین سریال‌هایی تولید شد که برخی واقعا مخاطب‌پسند بودند و برخی هم در حد متوسط بودند، ویژگی هر رسانه‌ایست که برخی آثارش، مخاطب انبوه دارد و برخی بیننده کمتری دارد.

این بازیگر که بیش از دو دهه است در سریالهای تلویزیونی حضور داشته، تاکید کرد: مخاطب نیاز دارد که سریالهای جدید ببیند ولی در مسیر سریال سازی باید تلاش شود محصولاتی ارائه گردد که تازگی داشته باشد. درست است که بسیاری از مقولات مثل عشق و فراغ و ماجراهای خانوادگی، بارها در سریالها طرح شده ولی وقتی زوایایی پنهان از این مقولات ارائه می‌شود یا وقتی از دریچه طبقات اجتماعی کمتر دیده شده، بر این مقولات تاکید می‌شود، اثرگذاری سریال به مراتب بیشتر خواهد شد.

حامد مظفری/جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها