مدیرکل آموزش وپرورش مازندران اعلام کرد :

بازگشایی تدریجی تمامی مدارس مازندران از آبانماه

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بر آغاز بازگشایی تدریجی همه مدارس از ماه آبان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۴۱۰۷۴

به گزارش جام جم آنلاین مازندران ، علیرضا سعدی پور اظهار داشت: در حال حاضر کتاب‌های درسی توزیع و آموزش مجازی در شبکه شاد آغاز شد ضمن این‌که مدارس روستایی و عشایری با کلاس زیر 15 نفر با رعایت همه پروتکل‌ها به‌صورت حضوری برگزار و دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی مدارس شهری نیز به صورت مدیریت‌شده و یک روز در هفته کلاس حضوری دارند تا به آبان برسیم و برابر بخشنامه بازگشایی تدریجی عمل شود.

 

وی افزود: در بخشنامه بازگشایی تدریجی از همه مدیران مدارس خواسته شد به سامانه مراجعه و چک‌لیست بهداشتی را تکمیل کنند و ادارات شهرستان و مناطق نیز این موارد را بررسی و مورد تأیید قرار دهند تا برابر اطلاعات این سامانه بازگشایی تدریجی آغاز شود.

سعدی پور افزود: علاوه بر چک‌لیست مورد نظر، دو فرم دیگر هم در سامانه وجود دارد که مربوط به خوداظهاری است و مدارس باید بگویند وضعیت آموزش‌شان حضوری است یا غیرحضوری و پس از تأیید این موارد، مجوز آموزش حضوری برای آنان در زمان مقتضی صادر شود.

وی تصریح کرد: تا دیروز 756 مدرسه ابتدایی وارد این سامانه شدند و از این تعداد هم 403 مدرسه اعلام کردند که خدمات آموزش حضوری یا ترکیبی دارند و 353 مدرسه نیز گفتند خدمات غیرحضوری کامل دارند. در متوسطه اول هم 510 مدرسه تا این لحظه ثبت ارائه خدمات آموزشی در سامانه داشتند و 171 مدرسه اعلام کردند که حضوری کامل یا ترکیبی هستند و 339 مدرسه نیز آموزش غیرحضوری دارند.

وی به متوسطه دوم نظری پرداخته و گفت: 191 مدرسه در این مقطع به سامانه مراجعه داشتند و 72 مدرسه اعلام کردند آموزش حضوری کامل یا ترکیبی دارند و بقیه آموزش غیرحضوری دارند و در مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیز 146 مدرسه ثبت سامانه شدند که 92 مدرسه اعلام کردند که حضوری کامل یا ترکیبی دارند و 54 مدرسه هم آموزش غیرحضوری دارند ضمن این‌که کلاس‌های کارگاهی این مدارس هم از اول مهر به‌صورت حضوری با زیر 15 دانش‌آموز و با رعایت پروتکل‌ها برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: در مجموع تا این لحظه 1603 مدرسه ثبت سامانه شدند و برنامه این است که این ثبت تکمیل شود و در آبان طرح آموزش تدریجی را آغاز کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از اول مهر کلاس‌های مدارس روستایی و عشایری که زیر 15 نفر بودند، آموزش حضوری را کلید زدند اما از نیمه مهر، مدارس زیر 30 نفر نیز آموزش حضوری را سه روز در هفته خواهند داشت و همین فرایند ادامه خواهد داشت به این شکل که مدارس 300 نفر و بالای 300 نفر نیز از آبان و نیمه آبان به سمت آموزش حضوری خواهند رفت.

سعدی پور در خصوص ساعات درسی نیز گفت: درآموزش حضوری برای اول تا سوم ابتدایی، کلاس‌ها 45 دقیقه‌ای و پایه‌های بالاتر 60 دقیقه خواهد بود البته اگر شورای مدرسه نظر و دیدگاه دیگری داشت می‌تواند تصمیم مستقل بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها