مدیرکل اوقاف کردستان با بیان اینکه در حال حاضر 650 موقوفه غیر از مسجد در استان ثبت شده است، گفت: بیش از 18 هزار رقبه یا مستاجر در استان کردستان وجود دارد.
کد خبر: ۱۳۴۱۰۲۹
به گزارش جام جم آنلاین کردستان، حجت‌الاسلام محمد کاروند با بیان اینکه از 12 تا 21 مهر ماه به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است, گفت: حضرت امام (ره) 10 ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی طی فتوایی اعلام کردند که موقوفات باید به حالت اولیه خود بازگردند و بعد از این فتوا بود که موقوفات احیا شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 650 موقوفه غیر از مسجد در استان ثبت شده است، اظهار کرد: بیش از 18 هزار رقبه یا مستاجر در استان کردستان وجود دارد.

 مدیرکل اوقاف کردستان افزود: همچنین قریب به 10 هزار رقبه ثبت نشده در سامانه اوقاف نیز در استان کردستان وجود دارد.

حجت الاسلام کاروند با بیان اینکه 95 درصد موقوفات استان برای مسجد بوده است, ادامه داد: بیشترین موقوفات ثبت شده در شهرستان های بیجار و قروه برای روزه خوانی وقف شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته در محاکم حقوقی پرونده های خوبی برای موقوفات استان حکم گرفته شد و در این زمینه یکی از استان‌هایی هستیم که بیشترین پرونده جاری را دارد.

مدیرکل اوقاف کردستان با اشاره به اینکه 470 پرونده حقوقی مربوط به اوقاف در استان وجود دارد, بیان کرد: در 6 ماه نخست امسال استان کردستان در زمینه تثبیت سند مالکیت اولین استان کشوربوده که بیشترین سند مالکیت در حوزه وقف را داشته است.

حجت الاسلام کاروند گفت: درآمد اوقاف استان در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با وصول معوقات 77 درصد افزایش یافته است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها