مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور:

ایران پذیرای بیش از سه و نیم میلیون تبعه خارجی است

همزمان با سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) مددجوی افغانستانی کانون اصلاح و تربیت تهران آزاد شد.
کد خبر: ۱۳۴۰۹۹۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مددجو (فرزاد. الف) ۲۲ساله و فاقد سابقه کیفری که به علت عجز از پرداخت بدهی مالی در کانون اصلاح و تربیت نگهداری می‌شد، امروز با کمک خیرین آزاد شد تا به اغوش خانواده برگردد.

این مددجو که تبعه افغانستانی سال ۹۴ بر اثر غفلت با بدهی ۳۰۰ میلیون تومانی راهی کانون اصلاح و تربیت شد و هیچ بستگانی در ایران ندارد.

آنطور که آقای رستمی مدیرکل زندان‌های استان تهران اعلام کرده: مددجویان اتباع بیگانه از جمله اتباع افغانستانی در کانون اصلاح و تربیت و با شرایط برابر با نوجوانان ایرانی نگهداری می‌شوند.

مدیرکل زندان‌های استان تهران تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم این نوجوانان که به دلایلی در کانون اصلاح و‌تربیت نگهداری می‌شوند، با تغییر شرایط زندگی و یادگرفتن یک مهارت به جامعه برگردند.

وی گفت: مددجو فرزاد. الف که به اتهام سرقت گوشی موبایل در کانون نگهداری می‌شد، با توجه به اینکه سابقه کیفری نداشت و این اولین اشتباه این نوجوان بوده، در فرایند جذب کمک‌های خیرین برای ازادی قرار گرفت.

رستمی ادامه داد: وی در مدت نگهداری در کانون اصلاح و تربیت، در کنار تسلط به مهارت آرایشگری موفق شده قرائت قرآن را یاد بگیرد و مجموعه کانون از اخلاق و انضباط وی رضایت کامل داشتند و امروز و در ایام سوگواری‌های دهه آخر صفر آزاد شد.

رستمی تصریح کرد: از ابتدای امسال ۳۶۹ مددجو با پرداخت بدهی ۱۳میلیارد تومان توسط خیرین آزاد شده اند که از این تعداد ۷نفر ان‌ها از اتباع بیگانه بوده اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها