آرارات میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان امروز و برای دیدار با رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران و انجام گفت و گوهای دوجانبه و منطقه ای، وارد تهران می‌شود.
کد خبر: ۱۳۴۰۷۹۴
به گزارش جام جم آنلاین ، سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان دقایقی پیش در توییتی خبر داد که آرارات میرزویان وزیر امور خارجه این کشور امروز به ایران آمده و با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود دیدار می‌کند.

واهان هونانیان افزود که متعاقباً بیانیه مطبوعاتی مشترک وزیران منتشر خواهد شد.

انجام گفتگو‌های دوجانبه و نیز رایزنی در خصوص مهم‌ترین مسائل منطقه‌ای در دستور کار سفر وزیر امور خارجه ارمنستان به ایران است.

روز هشتم مهر ماه نیز عباس بدخشان ظهوری سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان نیز با میرزویان ملاقات کرد. سفیر ایران در دیدار درخصوص رزمایش جمهوری اسلامی ایران در نزدیک مرز‌های شمال غربی گفت: رزمایش برنامه‌ریزی شده نیرو‌های مسلح، نمود اراده ایران در خصوص ضرورت احترام به مرز‌های بین‌المللی و حفظ ثبات منطقه است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به تلاش‌های انجام شده درباره تحقق توافقات دو کشور در حوزه‌های مهم مانند تبادل انرژی و حمل و نقل، ابراز امیدواری کرد که ادامه همکاری‌های دو کشور به تعمیق و گسترش روزافزون همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف منجر شود.

سفیر ایران در ارمنستان با تاکید بر دیدگاه جمهوری اسلامی درباره ضرورت حل و فصل اختلافات کشور‌های منطقه از طریق گفتگو، اظهار داشت: رزمایش برنامه‌ریزی شده نیرو‌های مسلح کشورمان نمود اراده ایران در خصوص ضرورت احترام به مرز‌های بین‌المللی و حفظ ثبات منطقه است.

در این دیدار، میرزویان با یادآوری اهمیت راهبردی روابط با ایران که در برنامه دولت جدید ارمنستان نیز گنجانده شده است، به نتایج گفتگو‌های آقایان رئیسی و پاشینیان در دوشنبه و همچنین دیدار با دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست مجمع عمومی ملل متحد اشاره کرد.

وزیر امور خارجه ارمنستان با اشاره به مشکلات پیش آمده در مسیر کاپان به گوریس، ابراز امیدواری کرد با نهایی شدن مسیر جایگزین در ماه‌های آتی، مشکل به صورت کامل حل شود.

طرفین همچنین درباره بعضی راه‌های گسترش همکاری‌های اقتصادی و سیاسی دو کشور در مناطق مرزی و استان سیونیک گفتگو کردند.
 
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها