درباره همه تغییراتی که می‌خواهیم و می‌توانیم در شناسنامه‌مان انجام‌ دهیم

هویت‌ های اصلاح‌ شده

مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: تاکنون برای یک میلیون و ۱۰۸ هزار و ۱۹۱ نفر از واجدان شرایط در استان کارت هوشمند ملی صادر شده است.
کد خبر: ۱۳۴۰۷۸۱
به گزارش جام جم آنلاین کردستان، علی جوکار صبح امروز دوشنبه در گفت و گو با رسانه های استان افزود: کارت هوشمند ملی تاکنون برای ۸۹ درصد از کسانی که درخواست خود را به ادارات ثبت احوال استان ارائه داده‌اند، صادر شده است.

وی جمعیت واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در کردستان را یک میلیون و ۳۱۱ هزار نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون یک میلیون و ۲۳۸ هزار و ۲۳۱ نفر برای دریافت ملی در استان درخواست خود را به ادارات ثبت احوال ارائه کرده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال کردستان با اشاره به اینکه ۹۴.۵ درصد از واجدان شرایط دریافت کارت ملی تاکنون برای دریافت کارت خود درخواست داده‌اند، ادامه داد: درخواست ۱۲۲ هزار و ۹۳۱ نفر نیز تاکنون منجر به صدور کارت نشده است.

وی اضافه کرد: ۷۱ هزار و ۷۴۹ نفر هم در استان تاکنون برای دریافت کارت هوشمند ملی خود درخواست نداده‌اند.

جوکار گفت: در نیمه نخست امسال، ۴۵ هزار و ۱۳۰ جلد شناسنامه در کردستان صادر شده که ۳۹ هزار و ۸۶۸ جلد آن تعویضی و پنج هزار و ۲۶۲ جلد آن المثنی بوده است.

وی ادامه داد: ۱۱ هزار و ۸۱۴ واقعه ولادت در نیمه نخست امسال در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۳ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان اضافه کرد: در این مدت ۶ هزار و ۵۷ نوزاد پسر و پنج هزار و ۷۵۷ نوزاد دختر در استان متولد شده است که نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت برابر ۱۰۵.۲ بوده، یعنی در مقابل هر ۱۰۰ ولادت دختر حدود ۱۰۵ واقعه پسر به ثبت رسیده است.

وی یادآور شد: فراوانی پنج اسم اول در پسران به ترتیب محمّد با ۳۱۵ مورد، آیهان ۲۳۰، آراد ۱۴۷، شاهان ۱۳۸ و هیراد ۱۱۱ و در دختران آنیا ۲۳۸، نیلا ۹۳، سدنا ۸۶، باران ۷۹ و دلوین با ۷۶ مورد بوده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها