محققان دانشگاه ایست آنگلیا واقع در انگلیس دریافتند کودکانی که رژیم غذایی سالم‌تری دارند و مقادیر بیشتری از میوه و سبزیجات را مصرف می‌کنند، از سلامت روان بهتری برخوردار هستند.
کد خبر: ۱۳۴۰۴۰۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، این تحقیقات در سال ۲۰۱۷ میلادی با مطالعه بیش از ۹ هزار کودک در ۵۰ مدرسه ابتدایی و بر اساس خوداظهاری دانش‌آموزان در خصوص مواد غذایی مورد استفاده آن‌ها در طول روز و همچنین وضعیت سلامت روانی آن‌ها از جمله نشاط، آرامش و برقراری روابط بین‌فردی مطلوب انجام گرفت.

در این تحقیقات که برای اولین بار ارتباط بین مصرف میوه و سبزیجات و مواد غذایی مورد استفاده در وعده‌های نهار و شام را مورد مطالعه قرار داده است، مشخص شد کودکانی که روزانه پنج واحد یا بیشتر میوه و سبزیجات مصرف می‌کنند، بالاترین امتیاز را در ارزیابی‌های سلامت روان به دست می‌آورند.

میوه و سبزی استرس بزرگسالان را کاهش می‌دهد

مطالعات محققان دانشگاه ادیت کاون در استرالیا نشان می‌دهد افراد بالغی که در روز مقادیر بالای میوه و سبزی تازه مصرف می‌کنند، استرس کمتری را تجربه می‌کنند.

در این مطالعه آمده است می‌دهد افرادی که در روز ۴۷۰ گرم میوه و سبزی مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که ۲۳۰ گرم از این مواد غذایی در رژیم خود دارند،‌ ۱۰ درصد کمتر دچار اختلال استرس می‌شوند. سازمان جهانی بهداشت مصرف حداقل ۴۰۰ گرم میوه و سبزی را در روز توصیه می‌کند.

بر اساس این مطالعه از هر ۱۰ نفر در جهان، یک نفر یکی از اختلالات روانی را تجربه می‌کند و بر اساس مطالعات، رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت روان دارد.

میوه و سبزی در تقویت حافظه نیز موثر است و مصرف میوه و سبزیجات، به ویژه سبزیجات با برگ پهن سبز تیره، سبزیجات و میوه های نارنجی و زرد و آب پرتقال و انواع توت، نقش بسیار مهمی در جلوگیری از کاهش حافظه مرتبط با سن دارد.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه BMJ Nutrition, Prevention & Health منتشر شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها