نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: معضلات اجتماعی چون معتادان متجاهر، کودکان کار و نابسامانی اتباع در پایتخت وجود دارد و مدیریت شهری برای زدودن این معضلات و ساماندهی این وضعیت دست به کار می شود.
کد خبر: ۱۳۴۰۳۹۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا نادعلی افزود: معتقدم که بدون شک باید مقابله با معضلات اجتماعی در خود محلات انجام شود و به این سمت پیش برویم و راهبرد را درست انتخاب کنیم، همه مباحث اجتماعی شهر، به ضرورت به شهرداری ارتباط ندارد، اما می‌توان از ظرفیت آن نیز در این مسیر استفاده کرد.

وی یادآور شد: شماری از شهروندان تهران در وضعیت نابسمان هستند. ارتباط دولت با شهرداری خوب است و می‌توانیم با استفاده از این فرصت، مطالبه همکاری و هماهنگی بین بخشی را داشته باشیم و ظرف مدت کمتری به مقابله با معضلات اجتماعی بپردازیم.

نادعلی با بیان اینکه این روز‌ها نمی‌توان معضلات اجتماعی از جمله معتادان متجاهر را فقط در سطح یک محله خاص مشاهده کرد، اظهار داشت: اگر معضلات در سطح یک محله خاص بود، این امکان وجود داشت که با سرعت عمل بیشتری وارد شد و در سطح محلی مشکل را برطرف ساخت، اما حضور معتادان متجاهر در سطح بلوارها، بزرگراه‌ها و زیر پل ها، کار را دشوار می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه باید هماهنگی میان همه دستگاه‌ها ایجاد شود، گفت: در این دوره نمی‌نشینیم تا باقی نهاد‌ها و بخش‌ها به سراغ ما بیایند، بلکه ما به سراغ آن‌ها می‌رویم و پیگیری‌های لازم را خواهیم داشت که از جمله آن‌ها پیگیری برای حل معضلات اجتماعی پایتخت است.

کار ویژه مدیریت شهری تهران برای ساماندهی اتباع

وی خاطرنشان کرد: در مورد بحث اتباع در پایتخت بدون شک کار ویژه خواهیم کرد و باید در کنار ایجاد نظم و ساماندهی، به آنان پاسخگو باشیم.

نادعلی ادامه داد: بیشترین حجم زحمت را در دستگاه‌های مختلف شهردای به این افراد می‌دهیم، اما به مطالبات و نیاز‌های آنان پاسخگو نیستیم.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: از سوی دیگر اقدامات در حوزه اتباع نیازمند هماهنگی در سطح بالا به ویژه درباره اتباع افغانستان است که کار ویژه خاصی را می‌طلبد و تاکنون کوتاهی زیادی شده است.

ساماندهی کودکان کار نیازمند اقدام قرارگاهی

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مورد ساماندهی کودکان کار نیز گفت: آن دستگاهی که در این میان گستردگی امکان و توان جمع کردن دیگر بخش‌ها را دارد، شهرداری است.

وی در عین حال در این باره اعلام کرد: در این زمینه به جای آن مدیریت یکپارچه که همه به آن اعتقاد داریم و برای شهر تهران ضروری می‌دانیم، بهتر است یک نگاه قرارگاهی را اختیار کنیم، چون اینگونه، همه نهادها، آورده‌های خود را به اشتراک می‌گذارند.

نادعلی تاکید کرد: معتقدم ساماندهی معتادان متجاهر، اتباع و کودکان کار اقدام بسیار بزرگ و تاثیرگذاری است. کار آسانی نخواهد بود و اتفاقی نیست که طی کوتاه مدت رخ دهد مهم این است که کار پایداری انجام شود و در ریلی به سمت استمرار و ثبات، کار‌ها را پیش ببریم.

تهران نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار اتباع دارد و بیشترین تعداد معتادان متجاهر و کودکان کار و خیابانی را در خود جای داده است با این وجود طی سه سال گذشته، با وجود ورود استانداری به این جریان، اقدام خاص و نتیجه بخشی برای ساماندهی این حوزه انجام نگرفته است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها