معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: سلامت و امنیت مردم بسیار اهمیت دارد و در این زمینه هیچگونه کوتاهی از سوی مدیران پذیرفتنی نیست.
کد خبر: ۱۳۴۰۳۷۵

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، سید امیر مرتضوی روز پنجشنبه در هجدهمین جلسه شورای راهبردی و سیاستگذاری تصادفات استان افزود: اقدامات خوبی در زمینه حوادث رانندگی انجام شده، اما تا رسیدن به حد مطلوب فاصله وجود دارد و باید خلاءهای موجود با کار جهادی و تلاش مضاعف مسولان رفع شود.
وی با اشاره به اجرای طرح های مشترک پیشگیرانه از جمله در حوزه تصادفات، ادامه داد: اجرای طرح برخورد با رانندگان پرخطر و طرح کنترل سرعت و رفع نقاط حادثه خیز از آن جمله است که نتایج خوبی داشته است.
معاون دادگستری خراسان رضوی گفت: پارسال نقاط حادثه خیز رانندگی در جاده‌های استان شناسایی شد و به همت متولیان مشکلات تعدادی از این نقاط رفع شد و مشکلات نقاط باقی مانده نیز رفع خواهد شد.
وی افزود: در اجرای طرح های پیشگیرانه و بر اساس گزارش های ارایه شده از سوی دستگاه های مسوول با رانندگان  متخلف برخورد شده و تعدادی از این رانندگان نیز به دلیل داشتن سرعت زیاد به کارگروه ویژه معرفی و تعدادی از افراد پرخطر نیز به مدت طولانی از رانندگی منع شده‌اند.

مرتضوی ادامه داد: در این راستا با تخلفات ناوگان حمل و نقل جاده ای و بین شهری نیز برخورد شده که این اقدامات منجر به توقیف تعداد قابل توجهی از این خودروها شده است.

وی با اشاره به استفاده از فناوری های نوین در اجرای طرح های پیشگیرانه گفت: برخورد با رانندگانی که اقدام به دستکاری پلاک ماشین کرده‌اند نیز در دستور کارپلیس است که با این نوع تخلف نیز برخورد می‌شود و در همین زمینه بخشی از اقدامات از طریق سامانه نظارتی هوشمند رصد و اعمال قانون انجام شده است.

معاون دادگستری خراسان رضوی افزود: یکی از مهمترین راهبردها و سیاستهای بخش قضایی استان استفاده حداکثری از ظرفیت های مردمی است و مدیران می‌توانند در راستای نهادینه کردن فرهنگ رانندگی صحیح و همچنین کاهش حوادث و جرایم رانندگی از این ظرفیت ارزشمند استفاده کنند.

وی از متولیان این حوزه خواست با رعایت دقیق قوانین با هرگونه رفتار مخاطره‌آمیز که امنیت و سلامت شهروندان را به خطر می اندازد با جدیت برخورد کنند. 
مرتضوی همچنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی و احتمال حضوری شدن آموزشها پس از انجام واکسیناسیون ادامه داد: دستگاه‌های متولی باید در زمینه حفظ سلامت و امنیت دانش آموزان از جمله در سرویس مدارس اقدامات لازم را انجام دهند تا از هرگونه آسیب و مشکل احتمالی پیشگیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها