ابراهیم حسن‌بیگی از ضعف‌های ساختاری و نبود نخبگان در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی‌های فرهنگی ایران در خارج می‌گوید

حکایت یک ساختار بلاتکلیف

رایزن فرهنگی ایران در عراق گفت: مراسم راهپیمایی اربعین حسینی یکی از مولفه های پیوند ساز میان دو ملت ایران و عراق است.
کد خبر: ۱۳۴۰۳۶۰

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رادیواربعین، اباذری در روز جمعه در مصاحبه با رادیو «اربعین» با اشاره به اهمیت راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی اظهار کرد : باید همگی تلاش کنیم ابعاد بین المللی حماسه حسینی و راهپیمایی اربعین حسینی را هرچه بیشتر به افکار عمومی جهان معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین«ع» قیام برای آزادی، دفاع از حق، مبارزه با ظلم و استکبار بوده است، افزود: در همین چارچوب باید اهداف و ابعاد این قیام به مردم معرفی کنیم و در این ارتباط می‌توانیم از ظرفیت بزرگ راهپیمایی اربعین حسینی به خوبی استفاده کنیم.

رایزنی فرهنگی ایران در عراق با تاکید بر اهمیت استفاده از فضای مجازی در راستای تبیین ابعاد این قیام در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین حسینی یکی از مولفه های پیوند ساز میان دو ملت ایران و عراق است ، حماسه ای که اتحاد و وحدت بی نظیر دو ملت را نشان می دهد .

اباذری با تاکید براین که راهپیمایی اربعین حسینی دارای ظرفیت‌های زیادی است که باید با برنامه ریزی دقیق از این ظرفیت ها در بعد بین المللی در راستای تبیین اهداف قیام امام حسین «ع» استفاده کنیم‌، تصریح کرد : اربعین مرز ندارد امام حسین«ع»، قابل خط کشی نیست و مربوط به تمام دنیا است.

اباذری همچنین با بیان این که اولین جلسه اربعین ۱۴۰۱ روز گذشته از سوی رایزن فرهنگی ایران در عراق برگزار شده است، گفت: در ایام اربعین سه نشست در کربلا در ارتباط با موضوع تبیین ابعاد جهانی اربعین و اهداف قیام امام حسین «ع» برگزار کردیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها