مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ویژه برنامه « مشق شیدایی » همزمان با هفته دفاع مقدس، گفت: هنر می تواند در انتقال تجربیات و ارزشهای انقلاب اسلامی نقش ویژه ای داشته باشد.
کد خبر: ۱۳۴۰۱۶۵
نقش ویژه هنرمندان لرستان در احیاء مکتب مقاومت، ایثار و شهادتبه گزارش جام جم آنلاین لرستان: احمد حسین فتایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید « حاج قاسم سلیمانی » گفت: هنرمندان لرستان چه در دوران دفاع مقدس با خلق آثار ماندگاری همچون تصنیف " دایه دایه، وقت جنگه " و چه پس از آن، نقش ویژه ای در احیاء مکتب مقاومت، ایثار و شهادت و آرمان های انقلاب اسلامی و شهدای عزیز داشته اند.
 
فتایی افزود: در مقطع کنونی که رهبری معظم در قالب بیانیه گام دوم بر انتقال ارزش های و تجربیات گرانبهای چهل ساله اول انقلاب به نسل های نوجوان و جوان تاکید دارند، چه ظرفیتی بهتر از هنر می تواند برای تحقق این نقشه راه و انتقال ارزشها و آرمانها به کار گرفته شود؟!
 
وی سپس با اشاره به شهادت نوجوان شهید " علی لندی " و تقارن آن با هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی گفت: این اتفاق نشان داد که مکتب امام حسین ( ع ) و فرهنگ ایثار و شهادت همچنان در این کشور جاری و ساری است و مردم ایران این فرهنگ غنی و والا را به خوبی درک کرده اند.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان همچنین ابراز داشت: ما دینمان را به شهداء به خوبی ادا نکرده ایم و اجرای اینگونه برنامه ها و همچنین تلاش در جهت برگزاری موفق کنگره ملی 6300 شهید استان در سال آینده، می تواند ادای دینی به شهیدان عزیز هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حریم حرم و سلامت باشد.
 
فتایی در پایان ضمن تقدیر از تلاش های جامعه سلامت استان در راستای مقابله با ویروس منحوس کرونا، گفت: یکی از مهمترین وظایف ما در این روزهای سخت، رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و محدودیت های کرونایی است که می تواند پاسخی به از خودگذشتگی و ایثار جامعه سلامت استان باشد.
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها