ساعت ۲۲:۵۱ دقیقه امشب

خورشید به اعتدال پاییزی می رسد

فضانوردان مکان اتصال کپسول سایوز Ms-۱۸ به ایستگاه فضایی بین المللی را تغییر دادند.این اقدام بخشی از آماده سازی ها برای اتصال کپسول سایوز جدیدی است که به زودی به ایستگاه فضایی ارسال می شود.
کد خبر: ۱۳۴۰۰۹۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، خدمه ایستگاه فضایی بین المللی کپسول سایوز MS-۱۸ را به طور موفقیت آمیز از ماژول Rassvet جدا و به ماژول نائوکا منتقل کردند.

عملیات انتقال کپسول روز گذشته انجام شد و بخشی از فرایند آماده سازی ماژول Rassvet برای اتصال کپسول سایوز MS-۱۹ است. MS-۱۹ در ۵ اکتبر به فضا پرتاب می‌شود. علاوه بر آن عملیات مذکور فرصتی برای آزمایش پورت‌های اتصال موقت ماژول نائوکا نیز فراهم کرد.

اولگ نوویتسکی و پیوتر دوبروف همراه مارک وندرهی قبلاً همراه کپسول سایوز MS-۱۸ به ایستگاه فضایی بین المللی سفر کرده بودند. این کپسول در ۹ آوریل از مقر فضایی بایکنور به فضا پرتاب شد و همان روز به ایستگاه فضایی بین المللی رسید. MS-۱۸ پس از رسیدن به مقصد به ماژول Rassvet متصل شد و از آن زمان تاکنون مکان آن تغییر نکرده بود.

این ۳ فضانورد عملیات انتقال کپسول MS-۱۸ را انجام دادند.

آنتون شکاپلروف فضانورد روس همراه کلیم شیپنکو (تهیه کننده) و یولیا پرسلید (بازیگر) همراه کپسول MS-۱۹ به ایستگاه فضایی بین المللی سفر خواهند کرد. شیپنکو و پرسلید پس از یک هفته اقامت در ایستگاه به زمین برمی گردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها