معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان خبر داد

محاسبه مبلغ مستمری از طریق سامانه تامین اجتماعی

معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان در نشست وبینار آموزشی رابطین بیمه ای شرکتها و کارخانجات ، با تبیین نقش این سازمان در جامعه ، به تشریح تفاوت های موجود در بیمه های اجتماعی و تجاری پرداخت .
کد خبر: ۱۳۴۰۰۴۸

به گزارش جام جم آنلاین گیلان،محمد هرمزی در این دوره آموزشی که بصورت آنلاین برگزار گردید با اعلام این خبر ، افزود : در حال حاضر 18 صندوق بیمه ای در کشور فعال هستند که سازمان تامین اجتماعی ، صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق روستائیان و عشایر بزرگترین مخاطبان را در این بین دارا میباشند . 

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال 1399 قریب به 14 میلیون و 600 هزار بیمه شده اصلی تحت پوشش تامین اجتماعی قرار داشته اند اظهار داشت پیش بینی میشود این رقم در سالجاری به حدود 15 میلیون نفر افزایش یابد و این درحالیست که براساس آمار منتشره 82 درصد جامعه شاغلین بیمه شده کشور در گروههای مختلف در زمره افراد تحت پوشش در تامین اجتماعی هستند و 55 درصد از بازنشستگان و مستمری بگیران کشور نیز از این سازمان تعهدات دریافت مینمایند . 

معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی با ارائه 18 نوع تعهدات و خدمات متنوع و شمولیت گستره ای از اقشار جامعه در تمامی سطوح از قبیل اساتید دانشگاهی ، پزشکان ، مهندسین ، شاغلین درمان در بیمارستانها ، کارکنان قراردادی ادارات ، وکلا، رانندگان ، کارگران ساختمانی ، دانشجویان ، زنان خانه دار ، فعالان حرف و مشاغل آزاد ، قالیبافان ، ... نمونه ای بی نظیر در بین صندوق های بیمه ای است اذعان داشت : یکی از بارزترین جلوه های تعهداتی این سازمان وسعت دامنه آن از قبل از تولد ( خدمات درمانی به مادران بیمه شده ) تا پس از مرگ ( کمک هزینه کفن و دفن و مستمری بازماندگان ) است . 

محمد هرمزی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در سالجاری با حدود 23500 میلیارد تومان هزینه تعهدات در هر ماه  ، معادل یک سوم بودجه کشور در طول سال در توزیع درآمد نقش آفرینی مینماید افزود : این مجموعه با قدمتی قریب به 7 دهه از سال 1332 هجری شمسی به نام بیمه های اجتماعی پا گرفته و با تغییراتی در دهه های بعد ، امروزه به شکلی نوین و با بهره از تکنیک های روز و تحولات دیجیتالی به خدمت رسانی مشغول است . 

وی در ادامه با اشاره به ماهیت صنعت بیمه و الزامات آن ، اشکال مختلف بیمه های تجاری با عناوین و اسامی مختلف را از تحولات دهه های اخیر دانسته و خاطر نشان ساخت : تفاوت اساسی بیمه های اجتماعی با بیمه های تجاری در آن است که در این بیمه مستقیماً انسانها بعنوان محور قرار گرفته و مورد پوشش برای ایجاد امنیت خاطر و آرامش روانی قرار میگیرند . 

معاون تعهدات بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با تاکید بر ماهیت عمومی و غیردولتی بودن تامین اجتماعی و فقدان منابع و بودجه دولتی در آن ، این سازمان را آمیزه ای برای ایجاد امنیت اقتصادی اجتماعی معرفی نموده و آنرا گره خورده با معیشت و ایجاد آرامش خاطر برای نیمی از جمعیت کشور دانست . 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها