آخرین وضعیت بازگشت زائران در مرزهای خوزستان؛

اختصاص قطار فوق العاده خرمشهر به تهران/ تست سریع کرونا از زائران

منابع خبری اعلام کردند که در حمله نیروهای امنیتی نیجریه به عزاداران حسینی (ع) در مراسم اربعین در شهر ابوجا، ۳ نفر شهید و ده‌ها تَن زخمی شدند.
کد خبر: ۱۳۳۹۹۵۳

به گزارش جام جم آنلاین، در حمله نیروهای امنیتی نیجریه به شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین حسینی (ع) در پایتخت این کشور ۳ نفر شهید شدند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، این حادثه در شهر «ابوجا» رخ داد و بر اثر آن ده‌ها تَن هم زخمی شده اند.

تا کنون جزئیات بیشتری از سوی این رسانه منتشر نشده است.

به گزارش مهر، در سال ۲۰۱۵ ارتش نیجریه با یورش وحشیانه به عزاداران حسینی در حسینیه صاحب الزمان حدود ۲ هزار نفر از سوگواران حسینی را به خاک و خون کشید و پس از زخمی کردن شیخ زکزاکی و همسر وی، شیخ را به مکان نامعلومی انتقال داد.

متعاقب حمله ارتش نیجریه به حسینیه بقیه الله (عج)، شیخ ابراهیم زکزاکی به شدت مجروح شد و بر اثر شدت جراحت‌های وارده یکی از چشمان خود را به طور کامل از دست داد و چشم دیگر وی نیز در آستانه نابینایی قرار گرفت.

ششم مرداد ماه سال جاری یک دادگاه در نیجریه شیخ ابراهیم زکزاکی دبیرکل جنبش اسلامی این کشور (IMN) و همسر وی را از تمام موارد اتهامی تبرئه و حکم آزادی آنها را صادر کرد.

دادگاه عالی ایالتی «کادونا» چهارشنبه ۶ مرداد ماه این خبر را در حالی اعلام کرد که دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه ۴ سال به اتهامات واهی در حال محاکمه بود.

دادگاه عالی ایالتی «کادونا» با صدور حکمی اعلام کرده بود که موارد اتهامی توسط دادستان نه مشخص شده و نه اثبات شده اند.

شیخ ابراهیم زکزاکی و همسر وی زینت، از زمان رخ داد جنایت زاریا در سال ۲۰۱۵ در حبس به سر می بردند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها