برای پاسخگویی درباره افغانستان؛

رؤسای پنتاگون به کنگره احضار شدند

وزیر دفاع آمریکا، رئیس ستاد مشترک ارتش و فرمانده سنتکام قرار است ظرف امروز و فردا، پاسخگوی سوالات کنگره در باب دلایل بی نظمی های حاکم بر راهکار خروج از افغانستان باشند.
کد خبر: ۱۳۳۹۷۸۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از  مهر، سران نظامی دولت واشنگتن قرار است ظرف روز‌های سه شنبه و چهارشنبه، در یکی از جنجال برانگیزترین جلسات استماع کنگره، از بابت کاستی‌های راهبرد خروج از افغانستان، پاسخگو باشند.

کمیته‌های مجالس سنا و نمایندگان آمریکا که بر فعالیت‌های ارتش این کشور نظارت دارند؛ در ادامه جلسات دو هفته گذشته که طی آن‌ها «آنتونی بلیکن» وزیر خارجه آمریکا، به رغم اصرار جمهوریخواهان برای استعفا، پاسخگوی سوالات نمایندگان کنگره بود؛ این بار «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا باید دلایل هرج و مرج حاکم بر افغانستان را در روز‌های پایانی حضور نیرو‌های بیگانه در این کشور، شرح دهد.

از او قطعاً درباره حمله پهپادی که قبل از تکمیل عملیات خروج علیه یک خودرو انجام و به کشته شدن ۱۰ شهروند غیرنظامی ازجمله یک امدادگر افغان منجر شد نیز سوال خواهد شد.

سوال دیگر درباره سرنوشت تجهیزات نظامی جامانده در افغانستان و همچنین آینده برنامه ادعایی مبارزه با تروریسم است.

علاوه بر آستین، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و «فرانک کنث مک کنزی» رئیس واحد تروریستی سنتکام نیز باید پاسخگوی سوالات کنگره باشند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها