پژوهش جدیدی نشان می‌دهد که شاید میکروبیوم روده بتواند به رشد دوباره عضلاتی که در اثر پیری یا ابتلا به سرطان از بین رفته‌ اند، کمک کند.
کد خبر: ۱۳۳۹۶۸۶

به گزارش جام جم آنلاین، اگر پژوهشگران با بررسی‌های بیشتر بتوانند به شناسایی موادی بپردازند که باکتری‌ های روده برای کمک به رشد عضلات بعد از ورزش تولید می‌کنند، ممکن است بتوان برخی از این مواد را برای تقویت رشد عضلات در افرادی به کار گرفت که از دست دادن عضله را به خاطر پیری یا ابتلا به سرطان تجربه می‌کنند.

پژوهشگران در آزمایش روی موش‌ها دریافتند که برای رشد عضلات پس از ورزش کردن، وجود میکروبیوم، ضروری است.

میکروبیوم روده به میلیاردها باکتری و سایر میکروب‌ها بازمی‌گردد که در دستگاه گوارش ما زندگی می‌کنند. پژوهش‌هایی که طی دهه گذشته انجام شده‌اند، نشان داده‌اند که این باکتری‌ها، مواد مورد نیاز برای سلامتی ما را تولید می‌کنند.

برخی از این پژوهش‌ها، شواهد پیچیده‌ای را ارائه می‌کنند که نشان می‌دهد میکروبیوم روده ممکن است برای سلامتی عضله اسکلتی نیز مهم باشد اما باید دید که آیا میکروبیوم روده، نقش مهمی در سازگاری عضله اسکلتی با ورزش کردن دارد یا خیر.

پژوهشگران برای پاسخ دادن به این پروژه، به موش‌ها اجازه دادند تا به مدت ۹ هفته، هر روز روی چرخ‌های در حال حرکت ورزش کنند و به برخی از آنها به واسطه آب آشامیدنی، آنتی‌بیوتیک دادند. درمان با آنتی‌ بیوتیک، باکتری‌ های میکروبیوم روده موش‌ها را از بین برد.

آنها سپس عضلات موش‌های سالم را با عضلات موش‌ های بدون میکروبیوم سالم مقایسه کردند تا ببینند آیا عضلات توانسته‌اند به طور متفاوت با دویدن روی چرخ سازگار شوند یا خیر. آنها دریافتند که عضلات موش‌های فاقد میکروبیوم سالم، به اندازه عضلات موش‌های سالم رشد نکرده‌اند؛ هرچند هر دو گروه موش‌ها طی ۹ هفته، به یک اندازه روی چرخ دویده‌ بودند.

این پژوهش نشان می‌دهد که میکروبیوم روده سالم، برای رشد کامل عضلات اسکلتی پس از ورزش ضروری است.

یافته‌های این پژوهش جدید، به ارائه شواهد بسیاری کمک می‌کنند که ارتباط میان میکروبیوم روده و عضلات اسکلتی را نشان می‌دهند.

یافته‌ها حاکی از این هستند که میکروبیوم روده، موادی را به وجود می‌آورد که به بزرگ شدن عضلات اسکلتی پس از ورزش کمک می‌کنند.

اگرچه دوز آنتی‌ بیوتیک این پژوهش نسبت به دوز مورد استفاده در پژوهش‌های پیشین، کمتر بود اما محدودیت پژوهش این است که پژوهشگران نمی‌دانند آیا آنتی‌بیوتیک‌ها ممکن است به طور مستقیم بر توانایی سازگاری عضلات اسکلتی با ورزش تأثیر بگذارند یا خیر.

پژوهشگران در این پروژه، تنها از موش‌های ماده استفاده کردند؛ بنابراین نمی‌دانند آیا یافته‌ها در موش‌های نر نیز به همین صورت خواهد بود یا خیر. موضوع دیگر این است که پژوهشگران نمی‌دانند که آیا این یافته‌ها قابل انتقال به انسان هستند یا خیر.

«تیلور والنتینو»، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: اگر بتوانیم موادی را که باکتری‌های روده برای رشد عضلات پس از ورزش تولید می‌کنند، شناسایی کنیم، ممکن است بتوانیم برخی از این مواد را برای رشد عضلات در افرادی که عضلات خود را در اثر پیری یا سرطان از دست داده‌اند، مورد استفاده قرار دهیم.

«جان مککارتی» از پژوهشگران این پروژه گفت: میکروبیوم روده، موادی را تولید می‌کند که به نظر می‌رسد برای عضلات اسکلتی، مهم هستند و همچنین به بهبود عملکرد ورزشی کمک می‌کنند.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها