میلیونرهای آلمانی به دلیل نگرانی از تحولات سیاسی کشورشان به سرعت دارایی های خود را به سوئیس منتقل می کنند.
کد خبر: ۱۳۳۹۵۱۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، در صورت روی کار آمدن سوسیال دموکرات های چپ میانه (SPD) ،چپ گرایان سبز و محافظه کاران سبز ، وضع مجدد مالیات بر ثروت و تشدید مالیات بر ارث می تواند در دستور کار سیاسی قرار گیرد.

یک وکیل مالیاتی مستقر در آلمان با عملیات گسترده انتقال دارایی ها به سوئیس می گوید: «برای افراد بسیار ثروتمند  این وضعیت بسیار نگران کننده است. افراد  کارآفرین نیز بسیار نگران هستند.»

روند انتقال ثروت به کشور کوچک همسایه نشان می دهد که بسیاری از افراد ثروتمند هنوز سوئیس را به عنوان مکانی جذاب برای احتکار ثروت می بینند. کشور سوئیس سال هاست به عنوان پناهگاه امن میلیاردرها از سراسر جهان تبدیل شده است.

هیچ کشوری دارایی های فراساحلی بیشتری نسبت به سوئیس ندارد و جریانهای ورودی آن در سال 2020 افزایش یافته و به نفع بانک های بزرگی در این کشور است.

تنش های ژئوپلیتیک و ترس از پیامدهای اقتصادی همه گیری بیماری کرونا ، ثبات سیاسی سوئیس را جذاب کرد.

داده های بانک تسویه بین المللی نشان می دهد که افراد و شرکت های آلمانی در بانک های سوئیس در سه ماهه اول سال 2021 تقریباً 5 میلیارد دلار تزریق کرده اند و مجموعه کلی دارایی های بانکی این کشور به 37.5 میلیارد دلار رسیده است. این مبلغ سوای چیزی است به سهام ، اوراق قرضه یا محصولات مالی مرتبط می شود.

ارقام جدیدتر در دسترس نیست ، اما منابع می گویند که جریان ها همچنان ادامه دارد.

سوئیس به عنوان یک مرکز مالی دارای ثبات ، امنیت قانونی و سطح بالایی از صلاحیت مالی است. با این حال ، هیچ گونه محافظتی در برابر فرار مالیاتی ارائه نمی دهد.  

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها