مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور جانبازان

جانبازان روشندل آذربایجان‌شرقی تا حرم امام خمینی رکاب می‌زنند

در آیین تجلیل از فرزندان شاهد شاغل در بانک سپه استان آذربایجان شرقی که همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در شعبه مرکزی این بانک در شهر تبریز برگزار شد از 30 نفر از فرزندان شهید، جانباز و ایثارگر تجلیل و قدردانی به عمل آمد.
کد خبر: ۱۳۳۹۴۴۹


به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی ، در این مراسم که با حضور مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در استان آذربایجان شرقی برگزار شد، نقش شهدا در استمرار و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی بی بدیل توصیف شده و امانت داری از سیره و روش آنها وظیفه ای همگانی تلقی شد. در حاشیه این مراسم ستاد کمک های مومنانه بانک سپه تشکیل شد . همچنین 500 بسته معیشتی از طرف این ستاد، در آستانه ایام اربعین بین خانواده های کمتر برخوردار توزیع خواهد شد.

وظیفه امانت داری از سیره شهدا بر عهده تک تک ما است

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در آیین تجلیل از فرزندان شاهد شاغل در بانک سپه گفت:« امانت داری از سیره شهدا وظیفه ای است که همه ما در قبال خون پاک آنها و از خودگذشتگی های جامعه ایثارگر بر عهده داریم. به برکت همین خوت شهداست که با گذشت بیش از 40 سال از عمر انقلاب اسلامی و علیرغم هجمه های داخلی و خارجی بر علیه این نظام، امروز شاهد اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی هستیم .»

حجت السلام و المسلمین سید علی فقیه ادامه داد: «ما در حالی به این اقتدار دست یافتیم که دشمنان همواره ادعا داشتند که کشور ما قائم به شخص است اما با وجود اینکه رهبر بزرگوار و بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، به دیار حق شتافت و در یک روز نخست وزیر و 72 تن از چهره های خدوم نظام را از دست دادیم اما جمهوری اسلامی همچنان مقتدر و پابربجاست.»

 
انجام وظیفه و خدمت رسانی به مردم موجب رحمت الهی است

وی خدمت به مردم، زمینه سازی برای ایجاد اشتغال، تسهیل امور مردم در هر جایگاهی را از موجب رحمت الهی دانسته و تصریح کرد:« بخشی از این وظایف بر عهده مسئولین و بخشی دیگر بر عهده وارثان و فرزندان شهداست. آنها باید با رفتارشان امانت دار راه و روش شهدا باشند. مسئولین نیز باید همه تلاش خود را انجام بدهند تا با مشکل گشایی از کار مردم و انجام رفتار و اخلاق درست امانت دار سیره شهدا باشند.»
فقیه با اشاره به اینکه حرکت در مسیر رهبرمعظم انقلاب، فصل الخطاب تعیین سیاست ها و اولویت هست و با هماهنگی رئوسای سه قوه و نظر نهایی ولی امر مسلمین می توانیم بهترین خط مشی در برابر هجمه های دشمن را اتخاذ کنیم، اضافه کرد:« بخش های مختلف جامعه نیازمند صداقت است و شاهد این امر موفقیت های دوران دفاع مقدس که در نتیجه امانت داری، صداقت، اتحاد و همفکری نصیب جمهوری اسلامی ایران شد، که این ها الگوها و سبک زندگی دینی هستند.»
 
جنگ تحمیلی بی نظیرترین جنگ بشریت است

 مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در این آیین ضمن تبریک ایام الله دفاع مقدس گفت: « جنگ تحمیلی بی نظیرترین جنگ بشریت است و تنها عامل پیروزی در جنگ جوانانی بودند که بدون آموزش و فقط با نیروی ایمان، وحدت، محبت قلبی به امام راحل و اعتماد مطلق به ولایت فقیه با دست خالی موجب پیروزی در جنگ شدند.ما پیروزی در جنگ تحمیلی را مدیون شهدا، امدادهای غیبی خداوند، اتحاد کلمه بین رزمندگان و رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری هستیم .

 اصغرعباسقلی زاده ادامه داد:« انقلاب اسلامی امانت خداوند در دست ماست و باید شاکر باشیم که در این برهه از زمان خداوند به ما عمر حیات داده است تا در خدمت اسلام و انقلاب اسلامی چراکه در حکومت اسلامی نفس کشیدن عبادت است. انقلاب اسلامی یک نعمت و موهبت الهی است و ما باید شاکر این نعمت خداوند باشیم.»
 
لطف الهی موجب پیروزی در جنگ تحمیلی و نبرد با داعش بود

وی افزود:« جنگ در حالی به کشور ما تحمیل شد که کمتر از بیست ماه از انقلاب می گذشت. تحریم و توطئه های امریکا، ترورها و انفجارها، اختلاف های قومی و مذهبی مخصوصا در استان های مرزی و در زمان ریاست جمهوری بازرگان و بنی صدر که بر خلاف منویات امام خمینی(ره) و انقلاب حرکت می کردند و خواهان پیاده سازی اهداف دشمن بودند، عدم ساماندهی ارتش و فرار فرماندهان تنها بخشی از مشکلاتی بود که در ابتدا جنگ، کشور به آن دچار بود. صدام نیز با مشاهده همین وضعیت انقلاب اسلامی محاسبه کرد که کشور نمی تواند دوام بیاورد و دستور حمله به کشور عزیز ما را صادر کرد.»

او با اشاره به اینکه ابرقدرت های دنیا حامی و پشتیبان صدام در جنگ تحمیلی با ایران بودند و روزی نبود که هواپیمای کارگوی روسی مهمات و تجهیزات به عراق انتقال ندهد و تمامی فعالیت های جبهه و پشت جبهه توسط ماهواره ها به صدام انتقال داده نشود، خاطر نشان کرد:« مظلومیت ما بیشتر از جنگ تحمیلی در جنگ با داعش بود. آن دشمنانی که صدام را تجهیز کردند، داعش را در سوریه و عربستان را در حمله به یمن تجهیز نمودند و با ایجاد گروه داعش که فتنه ای خوارج گونه بود، نقشه ای از مرز هندوستان تا آفریقا به نام دولت اسلامی عراق و شام تهیه کردند اما به لطف الهی تجربیات بی بدیل دفاع مقدس موجب پیروزی ما در این جبهه شد.»
 
نقش شهدا در پیروزی در جنگ تحمیلی فراموش نشدنی است

 در این آیین سید علی موسوی، مدیر امور شعب بانک سپه، ضمن تسلیت ایام اربعین ، برای از جا ماندگان از قافله عشق، مسافران اربعین طلب صبر نموده و با اشاره به نقش بی بدیل شهدا در پیروزی در جنگ تحمیلی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی، هفته دفاع مقدس را به خانواده های شهدا تبریک 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها