واکسن های جدیدی در سراسر جهان برای مقابله با بیماری کرونا در دست تولید هستند.
کد خبر: ۱۳۳۹۳۹۹

به گزارش جام جم آنلاین ، دایره واکسن های کرونای در حال ساخت و در دست تولید در سراسر جهان روز به روز بیشتر می شود. آخرین تحولات واکسن در ماه سپتامبر به شرح زیر است.

*روسیه یک واکسن جدید طراحی کرده است. این واکسن بایوکد نام دارد و وارد فاز دوم آزمایشات شده است. این واکسن بر پایه آدنوویورس تهیه شده است.

 

*واکسن کشور استرالیا به نام EnGeneIC وارد فاز یک آزمایشات شد. این واکسن ابتدا بر پایه یک پلتفرم درمان سرطان ساخته شده بود اما تشخیص داده شد که می تواند در برابر ویروس کرونا موثر باشد. این واکسن کووید-19-EDV نام دارد. این واکسن برای افرادی موثر خواهد بود که نقص سیستم ایمنی دارند.

 

*در ماه سپتامبر واکسن رازی و انستیتو تحقیق سرم ایران وارد فاز سه شد. واکسن حاوی قطعاتی از پروتئین های سنبله کروناویروس است و در سه دوز تزریق می شود: دو تزریق و یک اسپری بینی. محققان دوز مصرف کنندگان را برای آزمایش مرحله 2 خود در 28 مه آغاز کردند. در ماه ژوئیه مقامات رازی قول دادند که آنها قادر خواهند بود حداقل یک میلیون دوز واکسن در هر ماه تولید کنند. در پایان ماه اوت ، ایران مرحله آزمایشی مرحله 3 را آغاز کرد.

 

*بریتانیا در حال ساخت یک واکسن دیگر به نام اسکن سل «Scancell» است. شرکت انگلیسی اسکن سل بیشتر در حال توسعه درمان های سرطانی است اما دو واکسن در حال ساخت دیگر در دست تهیه دارد. اولین واکسن آنها SCOV1 نام دارد که ویروس اصلی و انواع اولیه آن را مورد هدف قرار می دهد. SCOV2 نیز به عنوان یک دوز  تقویت کننده در نظر گرفته شده است. اسکن سل از فناوری تزریق بدون سوزن که توسط شرکتی مستقر در کلرادو ساخته شده استفاده می کند. در 17 سپتامبر این کمپانی داروسازی آزمایش فاز 1 را در آفریقای جنوبی ثبت کرد. شرکت کنندگان دو دوز SCOV1 را با فاصله چهار هفته و سپس دو دوز SCOV2 پس از 12 هفته دریافت خواهند کرد.

 

*آمریکا در حال ساخت واکسنی دیگر به نام کداژنیکس Codagenix است. شرکت داروسازی کداژنیکس در نیویورک مستقر است. این واکسن وارد فاز یک آزمایشات شده است. این شرکت واکسن هایی را بر اساس ویروس های ضعیف شده زنده تولید می کند. پس از آزمایشات موفقیت آمیز بر روی حیوانات ، آزمایش فاز 1 در انگلستان در ژانویه 2021 آغاز شد.  کداژنیکس در 22 سپتامبر اعلام کرد که آنها نتایج امیدوارکننده ای از آزمایش دریافت کرده اند و به سمت آزمایش مرحله دوم و سوم حرکت می کنند.

 

*واکسن موسوم به شبدر هم در راه است. شرکت داروسازی  Clover Biopharmaceuticals واکسنی حاوی پروتئین سنبله ناشی از ویروس کرونا تولید کرد. برای تحریک بیشتر سیستم ایمنی ، این شرکت پروتئین ها را با مواد کمکی به اصطلاح مواد افزودنی ساخته شده توسط داروخانه انگلیسی GSK و شرکت آمریکایی دیناوکس ترکیب کرد. به نظر می رسد فرمول شبدر بسیار با دوام باشد. واکسن می تواند به مدت یک ماه در دمای اتاق بماند و زنده بماند. آخرین تحقیقات در رابطه با واکسن کلاور نشان می دهد این واکسن در برابر سویه دلتا بسیار مقاوم است.

 

*دانشکده پزشکی ایکان در نیویورک نیز پیشتاز تولید یک واکسن جدید دیگر است. این واکسن ابتدا بر پایه ویروسی به نام ویروس بیماری نیوکاسل ساخته شده بود. ان دی وی مخفف این بیماری است. ان دی وی در پرندگان ظهور می کند.این واکسن که ساختار پیچیده ای دارد به فاز دوم آزمایشات رسیده است.

 

*یک اسپری بینی محصول مشترک دانشگاهی در واشنگتن آمریکا و انستیتو بهارات بایوتک هند وارد فاز سوم آزمایشات بالینی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها