مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش دما تا اواسط هفته در برخی نقاط کشور

سازمان هواشناسی کشور نسبت به افزایش ارتفاع موج تا ۲.۵ متر در خلیج فارس و دریای خزر، وقوع رگبار و رعد و برق در ۹ استان و وزش باد شدید در هفت استان هشدار داد.
کد خبر: ۱۳۳۹۱۵۰

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌ رنگ آورده است: وزش باد شدید تا بسیار شدید، افزایش ارتفاع موج بین ۱تا ۱.۵ متر در سواحل و ۲ تا ۲.۵ متر در فراساحل خلیج فارس، افزایش ارتفاع موج بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر در سواحل نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس شنبه (۳ مهرماه) برای استان‌های بوشهر و خوزستان، یکشنبه و دوشنبه (۴ و ۵ مهرماه) برای بوشهر و غرب هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی غرق شدن شناگران، آسیب رسیدن به قفس‌ها و تورهای صیادی ، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به ممانعت از شنا، ممانعت از ترددهای دریایی غیر ضروری به‌ویژه از تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: وزش باد شدید، افزایش ارتفاع موج بین ۱تا ۱.۵ متر در سواحل و ۲ تا ۲.۵ متر در فراساحل فردا (۲ مهرماه) برای دریای خزر، نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان، شنبه (۳ مهمرماه) برای دریای خزر، نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان و مازندران و یکشنبه (۴ مهرماه) برای دریای خزر، نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان قابل پیش‌بینی است.

غرق شدن شناگران، احتمال آسیب رسیدن به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت وارد شدن به قایق و شناورهای کوچک وجود دارد و نسبت به ممنوعیت شنا، محدودیت تردد قایق‌های کوچک و شناورهای سبک و نیمه‌سنگین صیادی و رعایت احتیاط در صنایع فراساحل توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ دیگری آورده است: وقوع رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی امروز (اول مهرماه) برای جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان، جمعه (۲ مهرماه) برای جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق هرمزگان، اردبیل، گیلان، مازندران، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، شنبه (۳ مهرماه) برای استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال استانهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و یکشنبه (۴ مهرماه) برای استان‌های گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.

احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال آبگرفتگی موقت، وزش تند باد موقت، خیزش گرد و خاک و کاهش دما در نوار شمالی کشور از اثرات حاکمیت این شرایط جوی است و سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تقویت سازه‌های موقتی و احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار آمده است: از بعدازظهر امروز (اول مهرماه) تا یکشنبه (۴ مهرماه) وزش باد شدید موقتی و احتمال خیزش گرد و خاک در استان‌های کردستان، گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی وجود دارد.

احتمال آسیب رسیدن به تأسیسات شهری و روستایی، پرتاب اشیا و شکسته شدن درختان خشکیده در اثر وزش باد شدید دور از انتظار نیست. بر اساس توصیه سازمان هواشناسی از استحکام سازه‌های مرتفع و داربست‌ها اطمینان حاصل شود، تقویت سازه‌های سست و موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره در دستور کار قرار گیرد و از تردد و توقف در کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان خشکیده خودداری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها